۹۰۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته‌ امداد گیلان فاقد مسکن هستند
۹۰۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته‌ امداد گیلان فاقد مسکن هستند
هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در اولویت، برنامه ساخت مسکن محرومان در گیلان است.

به گزارش رشتستان، عباس اهرابی صبح امروز در  جلسه ستاد استانی ابلاغ تفاهم‌نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در استانداری گیلان اظهار داشت: درحال حاضر حدود ۹ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در گیلان فاقد مسکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به اهمیت ساخت مسکن محرومان خاطرنشان کرد: تاکنون حدود هزار و ۴۸۵ واحد مسکن محرومان احداث و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شد و ۶۰۰ خانوار نیز دارای پروانه ساخت هستند.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بانک‌ها در ساخت مسکن محرومان بیان داشت: خوشبختانه بانک‌ها همکاری خوبی در این زمینه‌ داشتند از طرفی برنامه ساخت مسکن محرومان با توجه به قیمت مسکن امروز بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه فقر پنهان گیلان باید دیده شود اظهار داشت:  حدود هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش و حمایت بهزیستی گیلان هستند.

حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه ۴ هزار خانوار در سطح استان نیاز فوری به مسکن دارند خاطرنشان کرد: در این حوزه، هزار واحد در دست ساخت داریم و در راستای ساخت مسکن محرومان، در مناطق روستایی حدود ۳۵ میلیون تومان وام بلاعوض و در شهر حدود ۶۰ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بانک‌های عامل در ساخت‌ مسکن محرومان گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری گیلان، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۲ هزار مسکن محرومان در گیلان احداث می‌شود‌.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه به اِزای هر واحد ۵۰ میلیون تومان وام و همچنین به اِزای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض درنظر گرفته شد خاطرنشان کرد: ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای این واحدها در کشور به‌طور ۱۰۰ درصدی جذب شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در اولویت برنامه ساخت مسکن محرومان در گیلان هستند ابراز داشت: نقشه‌های واحدها از ۴۰ مترمربع تا ۵۲ مترمربع تعریف شده است و برنامه ساخت محرومان براساس اطلاعات به دست آمده کل شهرستان‌های گیلان را شامل می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم