توزیع ۲۰ تن کود رایگان در طرح همگام با کشاورز رودسر
توزیع ۲۰ تن کود رایگان در طرح همگام با کشاورز رودسر
فرمانده سپاه ناحیه رودسر، با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح همگام با کشاورز تاکنون بیش از ۲۰ تن کود رایگان بین کشاورزان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ارزش کودهای توزیع شده ۱۵۰ میلیون تومان است.

سرهنگ محمداسماعیل حسنی، با اشاره به توزیع کود رایگان در میان کشاورزان، اظهار کرد: در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی، طرح «همگام با کشاورز» از چهار سال گذشته اجرایی می شود.

وی با اشاره به مشارکت سپاه پاسداران با بسیج مهندسین کشاورزی و جهاد کشاورزی در اجرای طرح همگام با کشاورز، افزود: هدف از اجرای این طرح رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رودسر، از نمونه برداری و انجام آزمون خاک در ۱۵۰۰ قطعه از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و عنوان کرد: ریزمغذی ها و کودهای مورد نیاز این اراضی را مشخص کردیم و هماهنگی های لازم جهت آموزش کشاورزان انجام شد.

حسنی، با بیان اینکه استفاده از کودهای حاوی ریزمغذی علاوه بر افزایش بهره وری به ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی کمک می کند، گفت: با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی و سپاه ناحیه رودسر ریزمغذی ها و کودهای مربوطه تهیه و بین کشاورزان به صورت رایگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۲۰ تن کود رایگان بین کشاورزان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ارزش کودهای توزیع شده ۱۵۰ میلیون تومان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا