راهبرد مشارکت مردم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
راهبرد مشارکت مردم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
راهبرد مشارکت مردم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، متن این راهبرد به شرح ذیل است:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیه دستورالعمل های صدور مجوز و ارائه خدمات به شهروندان را پیش از ابلاغ به مدت ۲ هفته از طریق پورتال وزارت یا پنجره واحد ارائه خدمات خود در معرض نقد عموم قرار می دهد و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام می نماید.

وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی در رابطه با تهیه و تدوین لوایح قانونی که نیازمند تصویب نمایندگان مجلس یا مراجع ذیصلاح می باشد، پیش از ارسال به مدت یک ماه از طریق پورتال وزارت در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس  ارسال آن اقدام می نماید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیه خدمات خود را طریق میز خدمت الکترونیک در معرض عموم قرار داده و پس از دریافت پیشنهادات و نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به بهبود ارائه خدمات اقدام می نماید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افزایش مشارکت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و کارشناسان کشور در فرایند تصمیم سازی و سیاست گذاری و بهره گیری از تمامی ظرفیتها و ایده های نوآورانه و خلاقانه در حوزه های فرهنگ و هنر و رسانه نسبت به ایجاد پنجره واحد ارائه خدمات وفا متصل به میز خدمت الکترونیکی شبکه تعاملی با ایشان ایجاد نموده است و از طریق پورتال دستگاه https://www.farhang.gov.ir در اختیار عموم قرار داده است.