پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان گیلانی
پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان دستمزد به زندانیان گیلانی
مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: زندانیان گیلان در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۸ میلیارد تومان با تولید و کار در زندان و کارگاه‌های تولیدی حقوق دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – رضا محمدی اصل مدیرکل زندان‌های گیلان در جلسه شورای اداری زندان‌های گیلان که با حضور مدیرکل، معاونان، روسای ستادی و روسای زندان‌های تابعه به منظور تشریح مهمترین عملکردها و تبیین خط مشی اولویت‌های سازمانی برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد زندانی در ۵ ماه گذشته با حضور در کلاس‌های مهارت آموزی زندان‌ها آموزش دیده‌اند، گفت: زندانیان گیلان در ۵ ماه نخست امسال بیش از ۸ میلیارد تومان با تولید و کار در زندان و کارگاه‌های تولیدی حقوق دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه چتر حمایتی با اشتغال می‌تواند برای خانواده زندانیان گسترانده شود، گفت: زندانیان گیلانی در ۹۲ کارگاه فعال فرش بافی، پرورش دام و طیور، ساخت سنگ‌های مصنوعی، کیف و کفش، سفال، پالت سازی، لنت ماشین و مزارع برنج و … مشغول به کار هستند و با تمهیدات انجام شده توانستیم با کمک موثر مقامات قضایی بیش از ۱۱۱۳ زندانی را برای اشتغال به این کارگاه‌های اعزام کنیم که این کار می‌تواند برای زندانیان و خانواده‌هایشان امنیت روانی ایجاد نماید.

مدیرکل زندان‌های گیلان هم چنین با اشاره به اینکه ۵۳۳ نفر از زندانیان اشتغال نشسته(فعالیت‌هایی نظیر توربافی، جوراب‌بافی و سبد بافی) مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: حضور بیشتر زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی موجب بازگشت مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده خواهد شد.

محمدی اصل ضمن تقدیر و تشکر از انجمن های ۱۳ گانه زندان ها و بنیاد تعاون گیلان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان کمک بزرگی برای رفع نیازهای مادی خانواده زندانی‌ها و برگشت آن‌ها به جامعه است، گفت: دستگاه قضا در اعطای رأی کار و اعزام زندانیان به مراکز کارگاهی برای تامین امنیت و آرامش روانی و اجتماعی زندانی و خانواده آن‌ها نقش موثری دارد.

وی به جایگاه و اهمیت حرفه آموزی و اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد: مهارت آموزی زندانیان گیلانی با همکاری و حضور کارآفرینان و خیران تحقق یافته است.

مدیرکل زندان‌های گیلان از آمادگی اداره‌کل زندان برای ارایه تسهیلات مناسب در راستای ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های مختلف در استان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف کمک به توانمندسازی زندانیان و حفظ و صیانت از کانون خانواده زندانی‌ها انجام می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا