تعیین مکانی برای اعلام ورودی شهر رشت، نیازمند مطالعات دقیق شهرسازی و معماری
تعیین مکانی برای اعلام ورودی شهر رشت، نیازمند مطالعات دقیق شهرسازی و معماری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت گفت: تعیین مکانی برای اعلام ورودی شهر رشت، نیازمند مطالعات دقیق شهرسازی و معماری بوده و انتخاب آن از اهمیت ویژه‌‏ای برخوردار است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ رضا ویسی معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت در هشتمین جلسه کارگروه منظرشهری شهرداری رشت که با بررسی موضوع ساماندهی ورودی های شهر رشت، در دفتر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت برگزار شد اظهار داشت: تعیین مکانی برای اعلام ورودی شهر رشت، نیازمند مطالعات دقیق شهرسازی و معماری بوده و انتخاب آن از اهمیت ویژه‌‏ای برخوردار است.
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت یکی از موارد مهم در انتخاب مکان ورودی شهرها را تفاوت بین درون و بیرون شهر، از منظر کالبدی، طبیعی و ذهنی دانست و افزود: ورودی شهرها دریچه‌‏ای‏ برای ادراک کلی منظر شهر محسوب می‌شود بنابراین المانی که، از بنایی معروف یا سازه‌ه‏ا‏ی قدیمی، بازآفرینی شود، نمی‏‌تواند هویت مستقلی برای منظر شهری ایجاد نماید.
ویسی ضمن تاکید بر مؤلفه‌هایی مانند تغییر ساختار و نحوه‏ چینش عناصر شهری و فاصله گرفتن شهرها، از نظام‏مندی شهرهای قدیمی اضافه کرد: بدون تردید ورودی شهرها نمی‏‌تواند از لایه‏ های ساختاری‏ آن منفک و جدا باشد، زیرا ورودی شهر، هویتی مستقل ندارد و ادراک آن، مستلزم توجه به بعد معنایی حضور، در کنار بعد فیزیکی آن است.
وی با بیان اینکه جهت طراحی ورودی شهر، با یک المان شاخص باید المان مورد نظر به منزله‏ ویترینی در قسمت ورودی شهر بوده و نقش تعاملی خود را، در ارتباط با شهر، به نمایش بگذارد یادآور شد: المان مورد نظر در ورودی شهر رشت بایستی ارتباط معنایی با بازار، مرکز اصلی شهر و فضاهای اجتماعی که ساختارهای اصلی شهر از آن سرچشمه گرفته، داشته باشد.
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت اضافه کرد: لازم است بر مبنای مباحث یاد شده در جلسه نسبت به انجام مطالعات شهرسازی برای تعریف ورودی های شهر رشت اقدام شود.
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت همچنین در بیست و چهارمین جلسه کارگروه راهبری خدمات الکترونیک شهرسازی شهرداری رشت که با هدف تسریع در ارائه خدمات شهرسازی به شهروندان و در نتیجه، کاهش مراجعه آنان به شهرداری برگزار شد نیز ابراز داشت: اهداف دولت الکترونیک همواره در اولویت برنامه‌های شهرداری رشت قرار داشته است.
ویسی اذعان کرد: در راستای تسریع در ارائه خدمات، پیامک حاوی شناسه قبض و پرداخت و مبلغ فیش‌های عوارض درآمد، نوسازی و اصناف به تفکیک مراحل و به صورت خودکار برای مؤدیان ارسال شود تا مالکین و متقاضیان دریافت خدمات، بتوانند عوارض مربوطه را بدون مراجعه حضوری به شهرداری و از طریق سامانه های بانکی پرداخت کنند.
وی در پایان اظهار داشت: گردش کارهای اصلاحی ارائه خدمات شهرسازی که با هدف چابک سازی، حذف نقاط گره و تسهیل در پاسخ به فرآیندهای شهرسازی تهیه گردیده بود، پس از بررسی و راستی آزمایی بر روی نسخه تست سامانه یکپارچه سازی سرا و تایید فرآیندها توسط منطقه چهار بر روی نسخه اصلی سامانه مذکور، بارگذاری گردد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت