ورزشکاران تالش و آستارا چه میزان از سفر هیات دولت بهره‌مند می‌شوند؟
ورزشکاران تالش و آستارا چه میزان از سفر هیات دولت بهره‌مند می‌شوند؟
حضور تیم‌های چوکا تالش و شهرداری آستارا در لیگ دسته یک فوتبال کشور نشانه‌ای از بالندگی ورزش در این شهرستان‌هاست اما ورزشکاران انتظار دارند با تکمیل زیرساخت‌های ورزشی از برکت سفر هیات دولت به گیلان، سکوهای قهرمانی بیشتری را تصاحب کنند.

کلمه چوکا علاوه بر اطلاق به صنایع چوب مشهور گیلان، به تیم فوتبال غرورآفرین تالش نیز گفته می شود و درخشش بازیکنان این تیم بخصوص در لیگ دست یک فوتبال کشور از افتخارات ورزشکاران و ورزش دوستان این شهرستان است. ورزشگاه بزرگ تالش که به نام قهرمان بلند آوازه ایران زمین “پوریای ولی” نامیده می شود، خاستگاه بازیکنان سرزن و فوتبالیست های قهرمان تالش است اما نواقصی که این مجموعه ورزشی دارد، گهگاه انگیزه ورزشکاران را برای تداوم برنامه ها و فعالیت های ورزشی کم می کند. این ورزشگاه خانگی چوکا تالش بیش از نیم قرن قدمت دارد و در اغلب رقابت های ورزشی بخصوص قبل از شیوع کرونا مملو از تماشاگران مشتاق ورزش های مختلف به ویژه فوتبال بوده است. ورزشگاه پوریای ولی یکبار در سال ۷۵ بازسازی و رفع نقص شده و در سال جاری نیز در خصوص چمن مصنوعی، روشنایی، نیمکت ها، محوطه و رختکن ها اقداماتی صورت گرفته اما در حد انتظار و توقع ورزشکاران نبوده است.

حسن محمدیاری نماینده تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی و محمد حسین شاهکویی فرماندار تالش بارها مشکلات ورزشگاه پوریای ولی را بررسی و درباره برطرف شدن کاستی های آن با مسئولان استانی رایزنی کرده و تکمیل و استانداردسازی این مجموعه ورزشی را از مطالبات جامعه ورزشی دانسته اند. یکبار نمایندگان سازمان لیگ از استاندارد نبودن ورزشگاه تالش ایراد گرفته بودند و محمدیاری نماینده مردم این خطه در مجلس، تیم فوتبال چوکا در لیگ دسته یک کشور را نماد تالش و امید مردم در عرصه ورزش عنوان کرده و قول داده بود که در تحقق خواسته بحق تالشی ها مبنی بر تکمیل و تجهیز ورزشگاه و موفقیت تیم چوکا کوتاه نخواهد آمد.

مشکلات ورزشی آستارا

در شهر مرزی آستارا نیز تیم فوتبال شهرداری این شهر همچنان در لیگ دست یک کشور افتخارآفرینی می کند و شنیدن و خواندن خبرهای صعود این تیم در رقابت های مهم، برای شهروندان آستارا بسیار مسرت بخش است اما مجموعه ورزشی وحدت آستارا نیز مشکلات و کاستی هایی دارد.

این کاستی ها به حدی جدی است که طی دو سال گذشته بارها آستارا افتخار میزبانی لیگ دسته یک را از دست داده اما عزم مسئولان برای تکمیل نواقص جدی است و اقداماتی در این راستا صورت گرفته است. غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، کمبودهای ورزشگاه وحدت این شهرستان را در جلسه ای با وزیر ورزش و جوانان دولت قبل در وزارتخانه مربوطه مطرح کرده و در خصوص تامین اعتبار قول مساعد گرفته بود. وی تاکید می کند که تجهیز ورزشگاه وحدت از مطالبات جامعه ورزشی بخصوص دوستداران فوتبال در آستاراست و باید به هر نحو ممکن مشکلات زیرساختی این ورزشگاه برطرف شود. اکنون وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا میزان اعتبار لازم برای تکمیل استادیوم ورزشی وحدت را ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعلام می کند و از مسئولان ارشد شهرستان می خواهد تامین این رقم را در سفر هیات دولت به گیلان مطرح کنند.

وی می گوید: علاوه بر بازی های خانگی تیم فوتبال شهرداری، تکمیل استادیوم برای سایر رشته های ورزشی نیز ضرورت دارد و همچنین تامین روشنایی استادیوم برای برگزاری مسابقات جام رمضان در ساعات بعد از افطار لازم است. او استخر ورزشی بانوان را نیز پروژه ای نیمه کاره در حوزه ورزش و جوانان آستارا اعلام و میزان اعتبار لازم برای تکمیل آن را هفت میلیارد تومان برآورد کرده است. این روزها که گیلان سرسبز به پیشواز و میزبانی آیت الله رییسی و هیات دولت ایشان آماده می شود، ورزشکاران نیز لحظه شماری می کنند تا از برکات و ثمرات این سفر، بخش مهمی از خواسته های آنها تامین و مسیر صعود به قله های افتخار هموارتر شود. شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده اند.

  • منبع خبر : ایرنا