در سالجاری ۶۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه دوازده میلیون تومانی به مستمری بگیران گیلانی پرداخت شده است
در سالجاری ۶۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه دوازده میلیون تومانی به مستمری بگیران گیلانی پرداخت شده است
در نشست صمیمانه اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و روسای کانون های شهرستانی با استاندار گیلان مهمترین اقدامات و فعالیتهای انجام شده توسط این تشکل صنفی تشریح گردید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، اقبال بافکار در جمع روسای کانون های بازنشستگان شهرستانهای مختلف و اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان استان ، مدیران کل تامین اجتماعی ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران در نشست با دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان با اشاره به ماده ۱۳۴ قانون کار به تشریح ماهیت و نحوه شکل گیری کانونها و فرایند انتخابات آنها پرداخته و اذعان داشت در حال حاضر ۱۷ کانون شهرستانی و کانون استان عهده دار پیگیری امور ۱۷۳ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی گیلان هستند .

وی فراخوان مرحله مقدماتی الپیادهای ورزشی بازنشستگان ، اعزام ۹۳۹ نفر مستمری بگیر به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی در سالجاری ، انتخاب بازنشستگان نمونه و … را از مهمترین فعالیتهای حوزه فرهنگی اجتماعی سازمان برای این قشر در سطح استان برشمرده و افزود :  پرداخت ۶۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه دوازده میلیون تومانی با مساعدت سازمان و بانک رفاه کارگران و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون وام های با سود ۱۸ درصد از محل سپرده و اعتبارات کانون در نزد بانک رفاه کارگران از دیگر اقدامات برای این گروه میباشد .

وی به پرداخت ماهانه ۲۰ میلیارد تومان حق بیمه تکمیلی حدود ۲۲۰ هزار نفر مستمری بگیر استان و مشارکت ۵۰ درصدی سازمان در این امر اشاره و اظهار داشت : مبلغ قرارداد جدید بیمه تکمیلی با افزایش دامنه تعهدات به ۴۵ میلیارد تومان در ماه خواهد رسید .

اقبال بافکار با بیان اینکه ساختمان کانون در زمره واحدهای در اختیار املاک و مستغلات سازمان است که در چندین نوبت مشکلاتی در زمینه تخلیه آن با توجه به مسائل قانونی و حقوقی پیش آمده ، خواستار واگذاری این ملک به کانون به قیمت قابل پرداخت توسط این تشکل گردید .

رئیس کانون بازنشستگان استان گیلان با اشاره به وجود ۷۰ هزار مستمری بگیر در شهر رشت و استقرار کانون شهرستان رشت در محل همین ساختمان ، بر مراجعات بالای روزانه جامعه هدف جهت پیگیری امور تاکید و اهمیت و لزوم تعیین وضعیت ساختمان و ایجاد اطمینان برای بازنشستگان را خاطرنشان شد .

فقدان درمانگاههای تامین اجتماعی در برخی شهرها و مشکلات ایجاد شده بابت عدم همکاری و پذیرش بیمه تکمیلی توسط تعدادی از بیمارستانهای خصوصی در پاره ای موارد و افزایش سهمیه وامهای قرض الحسنه از دیگر مباحث مطروحه توسط ایشان بود .

درخواست تداوم نشست های صمیمانه با استاندار گیلان به مثابه جلسات تعاملی دوره ای با تامین اجتماعی و ایجاد مرکز تفریحی فرهنگی برای گردهمایی بازنشستگان از دیگر مطالب ارائه شده در این نشست بود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان