بازدید رییس کل دادگستری گیلان از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان تالش
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان تالش
رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی استان از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان تالش بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی استان از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان تالش بازدید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان که در این بازدید حضور داشت با اشاره به اینکه این مزرعه ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی جوانان متخصص و فارغ التحصیل منطقه است اظهار داشت: سالانه ۳ تن خاویار از این مزرعه به ۴۸ کشور دنیا صادر می شود که ارزآوری خوبی را برای کشور به دنبال دارد.

وی این شرکت تعاونی را بزرگ ترین تولید کننده ماهیان خاویاری، تکثیر بچه ماهی خاویاری و فرآورده های آن در کشور عنوان کرد و گفت: خاویار این مزرعه در دنیا منحصر به فرد بوده و همچنین اجداد ماهیان خاویاری که در حال انقراض در دریای خزر هستند در این مزرعه صیانت می شوند.

آقایی با بیان اینکه شهرستان تالش قطب ماهیان خاویاری در استان گیلان است افزود: ۶۱ نفر از متخصصین شیلات در این مزرعه مشغول به کارند که ۳۰ نفر از آن ها مدرک دکترا و مهندسی دارند و تمام مهندسان و کارشناسان این شرکت بومی استان هستند و ۱۰۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم در این حرفه اشتغال دارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در جهت عقیم سازی بحران های اقتصادی و تحریم های همه جانبه از سرمایه گزاران خوشنام که با صادرات محصولات خود موجب تعالی کشور و مهم ترین عامل ارزآوری در آن هستند حمایت کرده و با تمام توان در برابر سرمایه برها ایستادگی می کند.

  • منبع خبر : دادگستری کل استان گیلان