با همکاری شهرداری های حوزه عمل شهرستان لنگرود بدهی پیمانکاران این مجموعه ها به تامین اجتماعی تعیین تکلیف گردید
با همکاری شهرداری های حوزه عمل شهرستان لنگرود بدهی پیمانکاران این مجموعه ها به تامین اجتماعی تعیین تکلیف گردید
به دنبال پیگیری های انجام شده و مذاکرات و نشست های صورت گرفته با شهرداری های کومله ، شلمان ، چاف و چمخاله و اطاقور ، وضعیت مطالبات تامین اجتماعی لنگرود بابت بدهی پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری ها تعیین تکلیف گردید .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، عبدالرضا رضائی سرپرست تامین اجتماعی شعبه لنگرود با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ کارفرمای مدیون در سطح شهرستان ، تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ افزون بر ۴۰ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی دارند اذعان داشت از آنجا که ارائه به موقع و مطلوب تعهدات سازمان با تکیه بر تحقق وصول حق بیمه ها به عنوان اصلی ترین منابع درآمدی صورت میگیرد تلاش برای تامین این مهم یکی از وظایف ما تلقی شده و از این رو علاوه بر نشست ها و مذاکرات برای این امر ، کمیته هایی برای پیگیری مطالبات فعالیت دائمی دارند .

وی افزود : به دنبال چند نوبت نشست و بررسی وضعیت دیون شهرداری های حوزه عمل در سطح شهرستان و پیمانکاران آنها با همکاری خوب صورت گرفته توسط شهرداران گرامی کومله ، اطاقور ، چمخاله و چاف و شلمان ، افزون بر ۳ میلیارد و سیصد میلیون تومان مطالبات تامین اجتماعی از پیمانکاران طرف قرارداد تعیین تکلیف و تقسیط و بخشی پرداخت گردید .

سرپرست تامین اجتماعی شعبه لنگرود با تاکید بر اینکه وضعیت دیون مربوط به حق بیمه های کارکنان شهرداری های مذکور نیز در این بین مشخص شده است اظهار داشت با انجام این مهم ، حدود ۱۴۰ ردیف بدهی اجرائی تعیین تکلیف شده است .

عبدالرضا رضائی همچنین از انجام مذاکرات با شهرداری لنگرود خبر داده و ابراز امیدواری نمود تا در ماههای آتی تعیین تکلیف بدهی این مجموعه نیز سرانجام گیرد .

وی در پایان با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای که در قالب بخشنامه مشوق های حمایت از تولید عملیاتی گردیده ، از کارفرمایان خواست تا از فرصت باقیمانده استفاده و نسبت به تعیین تکلیف بدهی های خود با برخورداری از این بخشودگی بهره ببرند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی لنگرود بیش از ۲۱ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۷۹۰۰ نفر مستمری بگیر را تحت پوشش داشته و با عائله ای شصت هزار نفری از جمعیت شهرستان ماهانه بیش از ۵۵ میلیارد تومان تعهدات در قالب انواع مستمری ، غرامت ، کمک هزینه و مقرری بیمه بیکاری پرداخت مینماید .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان