اعطای ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر گیلان
اعطای ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر گیلان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طی یک سال اخیر، حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی  اظهار داشت: طی یک سال اخیر برنامه‌های متعدد حمایتی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان توسط این اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با مشارکت وزارت متبوع انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ابراز داشت: از جمله حمایت‌های انجام شده می‌توان به اعطاء حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف از جمله حمایتی کرونا (سامانه کارا) و اشتغالزایی اشاره کرد.

وی افزود: حمایت از تولید مجموعه‌های تصویری «دوجین» شامل مصاحبه، تدوین، گزارش از مفاخر فرهنگی و هنری استان و «بگم و نگم» با موضوع صیانت از آثار فرهنگی و هنری، حمایت از تولیدکنندگان آثار محتوایی فیلم کوتاه، برگزاری جشنواره تئاتر در فضای مجازی جهت حمایت از هنرمندان در راستای تولید تئاتر از دیگر اقدامات حمایتی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: همچنین دیگر اقدامات حمایتی اجرا شده در استان گیلان برگزاری جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی، برگزاری طرح‌های فصلی (پاییزه، تابستانه و زمستانه کتاب) و اختصاص یارانه برای خریداران کتاب از طریق کتابفروشی‌های استان است.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر بیش‌از ۷۰۰ میلیون ریال خرید حمایتی کتاب از ناشران استان انجام شده افزود: در راستای اقدامات مذکور می‌توان به برگزاری برنامه‌های مختلف تقدیر و تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان، از جمله فیلمسازان جوان و اصحاب سینما، خبرنگاران استان، چاپخانه‌داران و فعالان صنعت چاپ، اصحاب نشر و نویسندگان اشاره کرد.

فاضلی درباره اقدامات صورت گرفته جهت آگاهی بخشی عمومی درباره کرونا گفت: در زمان شیوع کرونا، رسانه‌ها در کنار مجموعه بهداشت و درمان و سایر مراکز مرتبط، فعالیت چشمگیری داشته‌اند و می‌توان گفت بسیاری از موفقیت‌های گیلان در مواجهه با کرونا مدیون فعالیت‌های منسجم رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌های معاند هدفشان این بود که مردم را از نظر روانی مستأصل کرده و خدمات ارائه شده را کمرنگ جلوه دهند ابراز داشت: صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و پایگاه‌های خبری از تمام ظرفیت خود برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده کرده و با تهیه برنامه، خبر و گزارش‌های متعدد رسالت خود را در این زمینه به نحو احسن انجام داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان داشت: ارائه خدمات بخش درمان استان و پیگیری مشکلات از اقدامات هر روزه رسانه‌های گیلان بوده است به نوعی که با نگاه اجمالی به مطالب منتشره در رسانه‌ها، از کوشش آن‌ها در جهت اقناع افکار عمومی به راحتی می‌توان به این مهم پی برد.

فاضلی در خصوص جایگاه گیلان در حوزه ادبیات اظهار داشت: گیلان هم در عرصه شعر و هم در عرصه داستان از دیرباز شهره بوده و شاعران بزرگی چون شیون فومنی، رحمت موسوی، شمس لنگرودی و  داستان پردازانی چون محمود طیاری، مجید دانش آراسته، به آذین در عرصه ملی، هویت خوبی را برای گیلان مسجّل کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اجرای ۱۳۰۱ شب شعر در سال‌های ۹۳ تاکنون این مقوله را پویاتر از حوزه داستان در گیلان کرده و به نظر می‌رسد با توجّه به کلاس‌های متعدد داستان‌نویسی در گیلان، می‌توان امیدوار بود که آینده خوبی در گستره داستانی برای این دیار رقم بخورد.

فاضلی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام نوروز در گیلان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی توسط موسسات فرهنگی هنری استان تدارک دیده شده است که برگزاری آن‌ها وابسته به تصمیمات ستاد کرونا بوده و در صورت موافقت برای اجرا، اطلاع‌رسانی می‌شود‌

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم