توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در بندرانزلی
توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در بندرانزلی
فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی گفت: از ابتدای شیوع کروتا تاکنون بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در سطح این شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ مهدی صفاتی در نشست خبری هفته بسیج در شهرستان بندرانزلی، با اشاره به اینکه ۴۰ عنوان برنامه در هفته بسیج امسال در سطح شهرستان اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌ها که با نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب همچنین سامانه شاد آموزش و پرورش آغاز می‌شود شامل برنامه‌های متنوع دیگر از جمله افتتاح مسابقات ورزشی بین حوزه‌ای، پویش «من و رفیق شهیدم» به صورت بازگویی خاطرات شهدا در فضای مجازی، کلنگ‌زنی ساخت پایگاه مقاومت بسیج شهید هویت‌طلب همچنین برگزاری میز خدمت با حضور مسئولان است.

سرهنگ صفاتی با اشاره به اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی ویژه برنامه یک کوچه، یک شهید، یک حسینیه جلوی درب منازل شهدا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در حال رایزنی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت برگزاری ویزیت رایگان به همراه داروی رایگان در دو ناحیه از سطح شهرستان هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندرانزلی با بیان این که توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان یکی دیگر از برنامه‌های این هفته است، گفت: پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی در این هفته در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسیج رویکرد علمی کردن جامعه را مدنظر دارد، تاکید کرد: سعی کردیم در این چند ماه اخیر این مسئله را عملیاتی کنیم و در این هفته نیز بازدید از مراکز علمی و کارخانجات را در دستور کار به ویژه برای دانش‌آموزان داریم همچنین نشست‌های علمی با همکاری اساتید دانشگاه مد نظر است.

سرهنگ صفاتی تصریح کرد: نگاه علمی به جامعه می‌تواند بسیار مهم باشد و دانش‌آموزان باید بدانند که بسیاری از مشاغل فقط پشت میز نشستن نیست و تلاش کردیم تا مراکزی که می‌توانند در حوزه کسب و کار دوره‌های آموزشی برگزار کنند، تفاهم‌نامه داشته باشیم تا از ظرفیت منطقه و توان علاقه‌مندان در این زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در شهرستان توزیع شده، گفت: از ابتدای کرونا در اسفند ۹۸ سعی کردیم تا همراه و در کنار مردم باشیم و از همان ابتدا با توزیع وسایل بهداشتی ماسک و الکل این اقدام را انجام دادیم و بعد از آن اعزام گروه‌های جهادی جهت فعالیت‌های خدماتی در مراکز درمانی، اجرای طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی از دیگر این اقدامات بودند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه مقابله با سنبل آبی یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار بسیج قرار دارد،تصریح کرد: در همین زمینه سعی کردیم تا با استفاده از جوامع محلی و در قالب یک تفاهم‌نامه استانی از ظرفیت قایقرانان محلی استفاده کنیم که طی آن و به صورت پایلوت یک محدوده از تالاب پاکسازی شد و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این کار را ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه پایگاه حورای شهرستان بندرانزلی در جشنواره مالک اشتر حائز رتبه اول کشوری در عملکرد پایگاه‌های مقاومت در سطح کشور شد، عنوان کرد: در حال حاضر در حدود ۵۴ پایگاه برادر و ۵۰ پایگاه خواهر در سطح شهرستان فعالیت دارند و از جمله شاخص‌های انتخاب پایگاه حورا فعالیت‌ در زمینه‌های علمی، فعالیت‌های مرتبط با اشتغالزایی، آموزشی، کسب و کار خانگی، صندوق قرض‌الحسنه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا