۶ اثر ارسالی مسابقه در قاب عاشورا معرفی شدند
۶ اثر ارسالی مسابقه در قاب عاشورا معرفی شدند
اسفندیار ضیایی :هیئت داوران مسابقه در قاب عاشورا ۶ اثر ارسالی را به‌‌عنوان آثار برگزیده عکاسی و فیلم‌سازی معرفی ‌کردند.

اسفندیار ضیایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان مسابقه عکاسی و فیلم‌سازی در قاب عاشورا با هدف اشاعه‌ فرهنگ عاشورایی، مراسم مذهبی و پرورش استعدادهای هنری و تقویت زاویه دید ‌هنرمندانه آینده‌سازان ایران منتشر شد و سیده‌ مریم حسینی‌کوهی، مریم ابراهیمی‌فر و خدیجه زحمتکش جزو هیئت داوران بودند که ۶ اثر ارسالی را به‌‌عنوان آثار برگزیده معرفی‌کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بیان کرد: نماز ظهر عاشورا، آیین‌ها و نمادهای عاشورایی، مراسم تعزیه، روضه‌های خانگی و آیین‌های عزاداری ماه محرم از محورهای موضوعی این فراخوان بود و گروه داوری با توجه به انتخاب موضوع، پیام‌‌رسانی و زاوید دید مناسب و ظرافت‌های هنری، برگزیدگان را معرفی کردند.

وی افزود: صدرا آبزن عضو انجمن عکاسی کانون گیلان، «آرینا فیروزوند» و «آیسان قربانی» از مرکز فرهنگی هنری کانون تالش شایسته عنوان برگزیده در این مسابقه بودند و همچنین هیئت ‌داوری فیلم‌های ارسالی «ثنا مشعوف» از کانون پرورش فکری املش، «هانیه رستم‌زاده» از مرکز فرهنگی هنری کانون رودسر و «محمد آرزمی» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل را به‌عنوان آثار برتر بخش فیلم‌سازی انتخاب‌کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطرنشان کرد: این مسابقه عکاسی و فیلم‌سازی همزمان با ماه محرم و با همکاری شورای اقامه ‌نماز و واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار شد.

وی اعلام کرد: این مسابقه برای گروه‌های سنی نونهال ۹ تا ۱۱ سال، نونگاه ۱۲ تا ۱۴ سال، نوجوان ۱۵ تا ۱۷ سال و اعضای ارشد ۱۸ تا ۲۳ سال فراخوان شد و همچنین همزمان با ایام فاطمیه با اهدای لوح سپاس و هدیه از برگزیدگان این مسابقه قدردانی ‌می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم