نتایج آزمایشات تخصصی دانش آموزان اطلاع رسانی می شود
نتایج آزمایشات تخصصی دانش آموزان اطلاع رسانی می شود
سرپرست علوم پزشکی گیلان، با اشاره به مراجعه دانش آموزان به بیمارستان با علائم مسمومیت، گفت: این دانش آموزان با حال عمومی خوب مرخص شدند و آزمایشات اولیه آنان نرمال بود؛ البته آزمایشات تکمیلی را انجام دادیم و منتظر بررسی کامل نتایج هستیم که به زودی اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – دکتر محمدتقی آشوبی سرپرست علوم پزشکی گیلان، با اشاره به مراجعه تعدادی از دانش آموزان مدرسه های رشت و لاهیجان به بیمارستان با علائم مسمومیت، اظهار کرد: ظهر ۱۳ اسفند ماه تعدادی از دانش آموزان به بیمارستان رازی رشت و بیمارستان لاهیجان مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه شخصا دانش آموزان مراجعه کننده به بیمارستان رشت را ویزیت کردم و از آنان شرح حال گرفتم، افزود: این دانش آموزان روایت های متعددی را مطرح می کردند و از تهوع و استفراغ و سردرد و تنگی نفس شاکی بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به انجام بررسی های بالینی، عنوان کرد: خوشبختانه فشار خون و ضربان قلب و تنفس و مردمک ها و اکسیژن خون طبیعی بود.

آشوبی، با بیان اینکه دانش آموزان مراجعه کننده را در بخش ویژه بیمارستان بستری و درمان حمایتی و علامتی را آغاز کردیم، گفت: اکثر این دانش آموزان با حال عمومی خوب مرخص شدند و آزمایشات اولیه آنان نرمال بود؛ البته آزمایشات تکمیلی را انجام دادیم و منتظر بررسی کامل نتایج هستیم که به زودی اعلام می شود.

وی، انتشار بوی سم در شهر املش را جدا از حادثه رشت و لاهیجان دانست و متذکر شد: شرح حال دانش آموزان و علائم آنان با یافته های ما همخوانی ندارد و لذا به سمت آزمایشات تخصصی تر رفتیم که توسط همکاران بهداشت و درمان در حال پیگیری بوده و نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سرپرست علوم پزشکی گیلان از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و ادامه داد: هنوز عارضه خاصی در دانش آموزان ایجاد نشده و موارد بستری به واسطه سابقه آسم و آلرژی بوده تا تحت نظر بیشتر باشند و قطعا منشاء این اتفاق را پیدا خواهیم کرد.

آموزش در مدارس جریان دارد

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این گفت وگو از اولیا خواست با اولیای مدرسه تعامل بیشتری داشته باشند و تاکید کرد: امیدواریم شاهد حضور بیشتر و اثرگذارتر اولیا در مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه جریان آموزش طبق برنامه در مدارس استان انجام می شود، گفت: نیازمند آرامش دانش آموزان و خانواده های آنان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از دستگاه های متولی نیز خواست اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند و عنوان کرد: آنچه که از حادثه بدتر است، ترس از حادثه است و متاسفانه فضای مجازی به این ترس دامن می زند و خانواده ها باید هوشیار باشند.

فائزی با بیان اینکه برنامه های مدرسه در فضای آرام دنبال می شود، حضور موثر علوم پزشکی را موجب دلگرمی دانست و یادآور شد: نمی توانیم صرفا براساس حدس و گمان و احتمال، دانش آموزان را از حضور در مدرسه محروم کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا