در هفته دولت امسال، ۴۲ طرح گازرسانی در استان گیلان افتتاح می شود
در هفته دولت امسال، ۴۲ طرح گازرسانی در استان گیلان افتتاح می شود
در هفته دولت امسال طرح گازرسانی به 15 روستای صعب‌العبور و کوهستانی و 27 واحد صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر 190 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افتتاح طرح گازرسانی به ۱۵روستا در هفته دولت امسال، اظهار داشت: با بهره‌مندی این روستاها از نعمت گاز طبیعی، مجموع روستاهای برخوردار از گاز در استان به ۲ هزار و ۱۳۶ عدد می‌رسد.

وی با بیان این‌که این روستاها با جمعیت ۵۲۰ خانوار در شهرستان‌های تالش، آستارا، شفت، لنگرود و املش قرار دارند، گفت: برای گازرسانی به این مناطق بیش از ۱۵۷ میلیارد ریال هزینه شده و با این افتتاح، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۷٫۱ درصد خواهد رسید.

جمال‌نیکویی درخصوص گازرسانی گسترده در گیلان اظهار داشت: گازرسانی به همه شهرها و ۲ هزار و ۱۳۶ روستا کاری بسیار عظیم بوده که بحمدالله با همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی در استان به ثمر نشسته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: حجم جایگزینی سوخت این صنایع ۴۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و برای گازرسانی به آن‌ها بیش از ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، درخصوص پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: با مساعدت مدیران شرکت ملی گاز ایران، مجوزهای عملیات گازرسانی به ۱۵۲روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار اخذ و پیمان‌سپاری آن‌ها در قالب ۸ پیمان برای سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شده است.

جمال‌نیکویی در پایان، نقش گاز را در جهت ایجاد اشتغال و پیشرفت استان بسیار مهم برشمرد و گفت: بهره برداری از طرح های گازرسانی موجب ایجاد شغل و کسب درآمد برای ساکنین مناطق تازه برخوردار از گاز خواهد شد.

  • منبع خبر : گاز گیلان