تحقق توسعه اقتصادی رشت با بهره مندی از ظرفیت گردشگری خوراک
تحقق توسعه اقتصادی رشت با بهره مندی از ظرفیت گردشگری خوراک
رحیم شوقی پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ در مراسم برگزاری بزرگ ترین رویداد خوراک کشور که به مناسبت هفته رشت در تالار مرکزی این شهر برگزار شد، با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه مهمانان ارجمند و عزیز اظهار کرد: خدمت شهروندان فهیم رشت و اصحاب رسانه به ویژه مهمانانی که در این مراسم حضور دارند، خیر مقدم عرض می کنم.
 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رحیم شوقی با خیر مقدم به سفیر محترم قزاقستان و رایزن محترم سفارت ترکیه در ایران، افزود: خدمت رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اعضای محترم شورای اسلامی شهر به ویژه ریاست محترم شورا، مدیران محترم گردشگری استان و مهمانان کشوری عرض خیر مقدم دارم.
شهردار رشت با اشاره به اینکه ۱۲ دی ماه ۴۶۶ سال پیش رشت به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ولایت ما گیلان انتخاب شد، تصریح کرد: امروز گرد هم آمدیم تا این موضوع را گرامی بداریم و شهر باران های نقره ای که به عنوان شهر اولین ها مطرح است، را ارج نهیم.
شوقی ادامه داد: رشت زیبایی که با توجه به سطح بالای فرهنگ، سواد، بینش بالای مردمانش و اینکه زادگاه مردان و زنان بزرگ تاریخ ایران زمین در عرصه های شهادت، ایثار، فقاهت، علم، ادب و فرهنگ بوده است، همواره همچون ستاره ای درخشان در آسمان ایران تلالو می کند.
وی، رشت را یکی از قطب های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، علمی و تحقیقاتی امروز کشور برشمرد و گفت: غذاهای رشتی نیز به وضوح آیینه فرهنگ این شهر بوده و از درهم تنیدگی غذا با آداب و رسوم، موسیقی، لباس، صنایع دستی و مردمان فعال، شاد، مهربان و خوش سلیقه این شهر حکایت دارد.
شهردار رشت با بیان اینکه به دلیل توانمندی های این شهر در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۴ به عنوان نخستین شهر ایران در حوزه خلاقیت خوراک در شبکه جهانی شهرهای خلاق سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: اهدای نشان شهر خلاق خوراک شناسی توسط سازمان جهانی یونسکو به رشت فرصت مناسبی به منظور پیگیری مباحث مرتبط خلاقیت در حوزه خوراک شناسی منطبق بر خوراک محلی را فراهم کرده تا با استفاده از این مزیت ها بتوانیم تبلیغاتی را انجام دهیم و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی در سطح جوامع محلی را شاهد باشیم.
شوقی یادآور شد: با توجه به این ظرفیت بی نظیر، شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان امروز بزرگ ترین گردهمایی فعالان صنعت گردشگری گیلان را در راستای بهره مندی از ظرفیت گردشگری خوراک و توسعه اقتصادی شهر برگزار کرده است.
وی از اجرای حدود ۴۰ برنامه با عناوین مختلف در هفته رشت از ششم تا ۱۲ دی ماه جاری در این شهر خبر داد و بیان کرد: برنامه ها توسط همکاران بنده با حمایت اعضای پر تلاش اعضای شورای اسلامی شهر تدارک دیده شده و این گردهمایی یکی از این برنامه ها است.
شهردار رشت با قدردانی از تمام شخصیت ها، نهادها و ارگان هایی که برای برگزاری بهتر برنامه های هفته رشت تلاش بسیاری کردند، گفت: از شهرداران محترم کلانشهرهای کشور، شهردار محترم آستراخان روسیه و تمام بزرگوارانی که این روز را به اینجانب و اعضای محترم شورا به نمایندگی شهروندان این شهر تبریک گفتند، تشکر می کنم.
  • منبع خبر : شهرداری رشت