افزایش بیش از ۵۶۰۰ بیمه شده گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان
افزایش بیش از ۵۶۰۰ بیمه شده گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در گزارشی آماری ضمن تاکید بر روند مطلوب استقبال شهروندان از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و افزایش 5600 نفری گروه بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد ، از رسیدن جمعیت بیمه شدگان اصلی تحت پوشش استان به حدود 480 هزار نفر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اشاره به انتشار آخرین آمارها و اطلاعات لغایت مردادماه سالجاری اذعان داشت : تعداد بیمه شدگان اجباری ( مشمولین قانون کار ) در پنج ماهه لغایت مرداد سالجاری از ۲۶۷۹۴۸ نفر به ۲۷۱۳۷۶ نفر رسیده و در این گروه شاهد رشد ۱/۲ درصدی بوده ایم .

وی با بیان اینکه این آمار بیانگر افزایش حدود ۳۵۰۰ نفری بیمه شدگان اجباری یعنی متوسط ماهانه ۷۰۰ نفر میباشد اذعان داشت تعداد واقعی بیمه شدگان ملحق شده در این زیرگروه بیمه ای عملاً بالاتر از ۷۰۰۰ نفر بوده است چرا که در این مدت آمار بازنشستگان استان نیز حدود ۴۰۰۰ نفر رشد داشته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در ادامه ، از روند مطلوب افزایش استقبال شهروندان از طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در زیرگروههای زنان خانه دار ، بیمه دانشجویان و حرف و مشاغل آزاد ابراز رضایت نموده و این مهم را نشان از فرهنگ بالای گیلانیان و افزایش ضریب نفوذ و اشاعه فرهنگ بیمه ای به درون خانواده ها دانست .

کیوان مرتضوی خاطر نشان گردید تعداد بیمه شدگان این گروه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۶۰۰ نفر افزایش داشته است و از ۱۱۱۱۱۴  نفر به ۱۱۶۷۹۸ نفر رسیده است .

وی اظهار امیدواری نمود تا حسب هدفگذاری انجام شده تعداد بیمه شدگان اصلی استان تا پایان سال به نیم میلیون نفر برسد که از این بین پیش بینی میشود ۲۵ درصد آنها یعنی ۱۲۵ هزار نفر بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، زنان خانه دار و دانشجویان باشند .

شایان ذکر است تا پایان مردادماه سالجاری تعداد ۲۳۴۰۰ کارگر ساختمانی ، ۲۰ هزار بیمه شده اختیاری ، ۶۲۰۰ قالیباق و فعال صنایع دستی و ۲۶۴۰۰ راننده نیز دیگر گروههای بزرگ بیمه ای تحت پوشش تامین اجتماعی را تشکیل داده اند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان