بافت فرسوده ۳۰ شهر استان گیلان شناسایی شد
بافت فرسوده ۳۰ شهر استان گیلان شناسایی شد
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: از مجموع ۵۲ شهر گیلان، ۳۰ شهر دارای مصوبه بافت فرسوده و ۲۲ شهر نیز فاقد این مصوبه هستند.

به گزارش رشتستان، ماکان پدرام صبح امروز در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری و محلات هدف و بهسازی و نوسازی شهری اظهار داشت: از مجموع ۵۲ شهر گیلان، ۳۰ شهر دارای مصوبه بافت فرسوده و ۲۲ شهر نیز فاقد این مصوبه هستند.

پدرام با بیان اینکه ۶ شهر استان گیلان دارای بافت تاریخی هستند خاطرنشان کرد: شهر رشت نیز دارای ۵۲۵ هکتار بافت تاریخی مصوب است و پروژه‌هایی در شهرهای مختلف استان گیلان به‌منظور بازآفرینی پایدار و نوسازی شهری در نظر گرفته شده است.

علی فتح‌اللهی فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت مرمت بناهای قدیمی و ایجاد فضاهای مناسب و کمک‌کننده کسب و کار اظهار داشت: احیای تالاب عینک و استفاده از ظرفیت‌های آن در دستور کار قرار گرفته و ایجاد پل‌های چوبی در حاشیه تالاب و اجرای ورزش‌های آبی از جمله پیشنهاداتی است که ارائه شد.

به گزارش رشتستان، در حال حاضر شهر رشت در حوزه بازآفرینی پایدار شهری و نوسازی شهری دارای ۹ پروژه است که مرمت بنای میرزا خلیل رفیع، جمع‌آوری آب‌های سطحی محله رودبارتان و تعریض و مرمت پل خیابان بوعلی در شهر خمام از جمله پروژه‌های مدنظر هستند.

هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان منتهی به میدان مرکزی شهر کوچصفهان و آزادسازی خیابان امام خمینی(ره) از دیگر پروژه‌های مربوط به بازآفرینی پایدار شهری هستند که در استان اجرا می‌شود‌.

شهرداری‌های آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر نیز دارای ۱۱ پروژه شامل افزایش محدوده بافت فرسوده بندرکیاشهر، ساماندهی و مبلمان شهری بازار ماهی‌فروشان بندر کیاشهر، ساماندهی میدان مرکزی شهر بندرکیاشهر احداث و بهسازی پارک موزه شیلات کیاشهر است.

تجهیز و اجرای پارک معلم در بندرانزلی و طرح پیشنهادی “میدان تا میدان” از میدان امام خمینی(ره) تا سپاه در شهرداری رودسر و هدایت آب‌های سطحی خیابان مولوی در شهرهای فومن و ماسوله و ماکلوان از دیگر پروژه‌ها هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم