۱۴ درصد از جامعه هدف گیلان واکسن کرونا را دریافت کرد
۱۴ درصد از جامعه هدف گیلان واکسن کرونا را دریافت کرد
مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون حدود ۱۴ درصد از جامعه هدف در این استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر حسن رخ شاد روز یکشنبه اظهار داشت: واکسن کرونا تاکنون به ۲۸۴ هزار نفر از جامعه هدف در گیلان تزریق شده است که در مجموع تزریق ۳۸۰ هزار دوز واکسن نوبت اول و دوم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تزریق واکسن کرونا جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور است، اضافه کرد: روز گذشته ۱۲ هزار دوز واکسن در این استان تزریق شد، میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دوز واکسن در گیلان به گروه های هدف تزریق می شود.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به سرعت گرفتن تزریق واکسن کرونا در این استان گفت: هم اکنون تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی ۶۰ سال به بالا به نوبت و بر اساس پیامک های ارسالی به ثبت نام شدگان در حال انجام است.

رخ شاد اظهار داشت: در زمان حاضر متولدین ۱۳۴۲ و قبل از آن امکان ثبت نام دارند که این گروه‌های سنی باید با مراجعه به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا نام‌نویسی کنند تا زمان و مکان تزریق واکسن به آنان اعلام شود.

وی از ثبت نام کنندگان در سامانه سلامت برای تزریق واکسن کرونا خواست تا بدون نوبت و دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان بیان داشت: ۴۴۵ هزار دوز واکسن برای تزریق نوبت اول و دوم در این استان دریافت شده ضمن اینکه امروز نیز ۷۵ هزار دوز واکسن دریافت خواهد شد.

وی در ادامه به روند افزایشی بیماران بستری مبتلا به کرونا در گیلان طی هفته های اخیر اظهار داشت: هم اکنون ۸۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۲۰ نفر بدحال تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار در دهم تیرماه امسال ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری بودند که در این مدت بیش از سه برابر شده است.

بر اساس آخرین رنگ بندی، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندرانزلی، آستارا، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر و تالش در رنگ بندی کرونا قرمز “خیلی پرخطر” قرار دارند، لنگرود، ماسال و فومن نارنجی “پرخطر”  و تنها شهرستان املش زرد “خطر متوسط” است.

  • منبع خبر : ایرنا