سه ورزشکار گیلانی در کاروان پارالمپیک ایران حضور دارند
سه ورزشکار گیلانی در کاروان پارالمپیک ایران حضور دارند
سه ورزشکار از استان گیلان در کاروان ایران برای مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور می یابند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان گفت: مهدی پوررهنما ، سامان رضی و میثم علیپور سه ورزشکار گیلانی هستند که به همراه کاروان ورزش ایران در رقابت های پارالمپیک توکیو حضور می یابند.

مریم بخشی افزود: مهدی پوررهنما در رشته تکواندو، سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی و میثم علیپور نیز در رشته والیبال نشسته ، در مسابقات پارالمپیک توکیو حضور خواهند یافت که امیدواریم هر سه ورزشکار گیلانی با موفقیت و درخشش خود در مسابقات پارالمپیک حضور یافته و مدال کسب کنند.

وی ادامه داد: مسابقات پارالمپیک پس از رقابت های المپیک و بین ورزشکارانی که به دلایل مختلف دچار نقص عضو هستند، در رشته های مختلف ورزشی برگزار می شود که مسابقات پارالمپیک توکیو نیز از روز دوم شهریور ماه سال جاری آغاز و تا رزو ۱۴ شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: قرار است مراسم بدرقه از ورزشکاران پارالمپیکی گیلان روز دوشنبه (فردا) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با حضور مسئولان کشور در محل فدراسیون ورزش های حانبازان و معلولین برگزار شود.

مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴  بندرانزلی است و از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹،  طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال ۱۳۹۶، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال ۱۳۹۱، طلا جهانی روسیه سال ۱۳۹۳، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.

سامان رضی متولد سال ۱۳۶۵ اهل شهرستان لنگرود استان گیلان است. این ورزشکار تاکنون مدال‌های طلای مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را کسب کرده و در رقابت های پاراالمپیک ۲۰۱۶ نیز پس از ورزشکارانی از کشورهای مصر، چین و مکزیک مقام چهارم را کسب کرد.

میثم علیپور متولد ۱۳۶۸ اهل شهرستان بندرانزلی است که از سال ۸۷ فعالیت خود را در ورزش آغاز کرد و به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران مقام های قهرمانی زیادی را کسب کرد که می توان به کسب مدال طلای سه دوره بازی های آسیایی گوانگ ژوی چین ، اینچوان کره جنوبی و جاکارتای اندونزی اشاره کرد.

این ورزشکار شایسته استان گیلان به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران نیز در رقابت های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بزریل حضور داشت و به همراه این تیم با غلبه برابر تمامی حریفان شان ، مدال طلای پارالمپیک را کسب کردند.

در مسابقات المپیک توکیو نیز پنج ورزشکار از گیلان حضور یافتند که آرمین هادی پور در رشته تکواندو، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر، سارا بهمنیار در رشته کاراته ، علی آقامیرزایی و نازنین ملایی نیز، در رشته قایقرانی ورزشکاران گیلانی بودند که در رشته های مذکور با حریفان خود به رقابت پرداختند.

  • منبع خبر : ایرنا