استان گیلان ۲۹ شهید در راه سلامت داده است که از این تعداد پنج شهید، پرستار بودند.
استان گیلان ۲۹ شهید در راه سلامت داده است که از این تعداد پنج شهید، پرستار بودند.
فردین مهرابیان در رابطه با این خبر گفت:باید این شهیدان که برای نجات جان هموطنانمان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند به جامعه معرفی و مورد تجلیل شایسته قرار گیرند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سیدعباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» به‌همراه دکتر علیرضا زالی «فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت» در ارتباط زنده تصویری از منزل شهید «دکتر زارع رئیس بیمارستان بهشتی تهران» در قالب طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در آستانه روز پرستار، با خانواده نخستین شهید مدافع سلامت کشور در همه‌گیری کروناویروس «شهیده نرجس خانعلی‌زاده» در کلاچای (از توابع شهرستان رودسر استان گیلان) دیدار و گفتگو کرد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه این شهیده نخستین شهید سلامت کشور و استان در مبارزه با کرونا بوده است، اظهار کرد: هر کاری که مردمی شود قطعاً ماندگار خواهد بود؛ در زمینه شهادت «نرجس خانعلی‌زاده» نیز مردم گیلان پیگیر احوالات این خانواده در این مدت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه این شهیده اهل قلم بوده و در این مدت یادداشت‌هایی از وی در رسانه‌ها منتشر شده است، افزود: در آخرین دست نوشته از این شهیده به یادگار مانده به رسالت زینب‌گونه خود یعنی پرستاری با نوشتن این جمله که «این نامه را بخوان اما یادت نرود که دستت را بشوری» نیز اشاره کرده است.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه شغل پرستاری و همدل بیماران بودن برای وی به یک اصل تبدیل شده بود، گفت: خانواده شهیده نرجس خانعلی‌زاده جزو خانواده‌های فرهیخته و ارزشمند در سطح استان گیلان محسوب می‌شوند؛ قطعاً خداوند اجر این شهادت را به واسطه درخور بودن این خانواده به فرزندشان عنایت کرده است.

دغدغه سلامت مردم ویژگی بارز نرجس بود

پدر نرجس خانعلی‌زاده نیز در این دیدار، دفاع و دغدغه سلامت مردم را ویژگی بارز فرزندش عنوان کرد.

 رضا خانعلی‌زاده افزود: شهدا قبل از اینکه شهید شوند در اعمالشان نماد اخلاص و تعهد بودند و نرجس هم کارهای خود را با ارادت و توسل به شهدا انجام می داد و تلاشش خدمت به مردم بود.

 وی با بیان اینکه این عشق به مردم و تعهد به کار در دانشگاه های ما آموزش داده می شود، افزود  این موضوع را موجب افتخار کشور دانست.

خانعلی‌زاده با بیان اینکه تمام زندگی فرزندم در راه دفاع از سلامت بود ادامه داد: نرجس هدیه ای بود که خداوند هدیه کرده بود و مانیز اورا در راه خدا هدیه کردیم.

 گیلان ۲۹ شهید در راه سلامت داده است

 در ادامه این مراسم «فردین مهرابیان» با بیان اینکه گیلان اولین استان درگیر با کرونا ویروس بود گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا و آمار بالای ابتلا به این ویروس در استان، کادر درمان ایثارگرانه و شجاعانه وارد میدان نبرد شدند تا از سلامت مردم محافظت کنند.

 معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: استان گیلان ۲۹ شهید در راه سلامت داده است که از این تعداد پنج شهید، پرستار بودند.

 وی خاطرنشان ساخت: باید این شهیدان که برای نجات جان هموطنانمان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند به جامعه معرفی و مورد تجلیل شایسته قرار گیرند.

 پرستاران در بحران کنونی راه حضرت زینب (س) را ادامه می‌دهند

 حجت الاسلام «نقی روحانی» نیز در این آیین با بیان اینکه شهیده «نرجس خانعلی‌زاده» زینب‌گونه در عرصه سلامت رسالت خود را انجام داد گفت: این شهیده جان خود را در عرصه سلامت نثار کرد و در میدان پرستاری از بیماران به شهادت رسید.

 امام جمعه رودسر، وجود چنین جوانانی را افتخاری برای استان گیلان دانست و افزود: پرستاران در بحران کنونی، راه حضرت زینب کبری(س) را طی کرده و در نبرد با ویروس کرونا تلاش می‌کنند تا جان انسان‌ها را نجات دهند و زینب گونه در پرستاری از بیماران عمل می‌کنند