اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان باید همواره مورد توجه قرار گیرد
اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان باید همواره مورد توجه قرار گیرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دوره "حامیم" جوان‌گرایی، اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان نظام اسلامی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، آیین افتتاح دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های استان گیلان در تالار همایش‌های دانشکده پرستاری و مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان، شهرستان لنگرود برگزار شد.
در این آیین، دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر فرید نجفی- رئیس دانشگاه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نقوی- امام جمعه لنگرود، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی-مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی-مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روسا و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دیگر دانشگاه‌ها و همچنین حدود ۳۰۰ تن از دانشجویان منتخب شرکت کننده در این دوره توانمندسازی، حضور دارند.
دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این آیین افتتاح با بیان اینکه طرح حامیم، جزو مطالبات مقام معظم رهبری است که به‌وضوح در ادوار انقلاب و همچنین در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده، اظهار کرد: شناسایی دانشجویان متعهد و مؤمن انقلابی در نظام آموزش عالی یکی از وظایف دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب است که وظیفه تسهیل گری و شتابدهی به آن، بسیار لازم و ضروری بود.
وی با بیان اینکه، خوشبختانه استقبال دانشجویان در دومین دوره طرح توانمندی سازی دانشجویان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته، افزود: این نشان می‌دهد نقش آفرینی دانشجویان مؤمن انقلابی، متعهد و مسئولیت‌پذیر، آماده فراگیری مبانی فکری و اعتقادی ارزش‌های اسلامی و انقلابی در آینده بسیار نزدیک است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ۹اشاره به اهداف اجرایی طرح حامیم در استان، گفت: تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویی و شناسایی دانشجویان فعال در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها از مهم‌ترین اهداف طرح حامیم است.
دکتر آشوبی با اذعان به این نکته که «حامیم» مبتنی بر جوان‌گرایی، اعتماد به توانمندی و مدیریت دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان نظام اسلامی است، تصریح کرد: امیدواریم طی چند روز از حضور شما در این طرح، زمینه توانمندی دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی، دینی و حتی مدیریتی فراهم شود.
وی با اشاره به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تصریح کرد: استان گیلان با کاهش زادآوری و جمعیت سالمندی مواجه بوده و لازم است دانشجویان مؤمن، انقلابی و مسئولیت‌پذیر به این مهم، توجه بیشتری داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی-مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه مقام معظم رهبری، جوان متعهد و مسوولیت پذیر را پیش‌قراول انقلاب اسلامی میدانند، اظهار کرد: دوره حامیم یکی از حلقه‌های توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی در تحقق این دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وی با تاکید بر انس و الفت انسان با پروردگار، افزود: اگر این انس و الفت و مودت بین انسان و خداوند از بین برود، شیطان دامن خود را به سوی ما می‌گشاید در حالیکه ورود به حریم الهی، محبوب شدن در نزد خداوند را در بر خواهد داشت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، ایمان را لازمه پیشرفت و اعتلای انسانی برشمرد و گفت: پس از ایمان، داشتن امید، انسان را در مسیر مشخص سوق و هدایت می‌کند.
حجت‌الاسلام عباسی، تعمیق مبانی و معارف اسلامی را لازمه تحقق اندیشه انقلابی دانست و گفت: این دوره علاوه بر تقویت مبانی فکری و اعتقادی، میدان را برای مشارکت دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم می‌کند.
به گزارش وبدا، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌های گیلان «حامیم»، به مدت یک هفته در دانشکده پرستاری و مامایی شرق گیلان و دانشگاه فرهنگیان رودسر برگزار می‌شود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان