درخشش مستند ساز گیلانی در نیویورک
درخشش مستند ساز گیلانی در نیویورک
حامد اریب ، جایزه بهترین مستند را در جشنواره فیلم «تجربه مستند» نیویورک از آن خود کرد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیلم «حباب» داستان زندگی مردی است که کشور خود را بی وداع و بی خبر ترک می کند، و در غربت، مادر، پاسخ تماسهایش را نمی‌دهد. «حباب» حکایت سرگشتی انسان  در غربت است، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

جشنواره فیلم «اف اف تی جی» در نیویورک، ایالات متحده در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ ( ۲۳ تا ۲۵ آذر ۱۳۹۹)برگزار شد، این جشنواره در بخش های رقابتی با موضوع فیلم‌های در قرنطینه، بخش مسابقه موبایلی، فیلم‌های ۳ دقیقه‌ای، بخش مسابقه رسمی فیلم کوتاه، بخش فیلم بلند داستانی و بخش مسابقه فیلمنامه نویسی با شرکت فیلمسازانی از سراسر جهان برگزار گردید.آیین اختتامیه جشنواره شامگاه ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ (اول دی ۱۳۹۹ ) در تالار کویینز  نیویورک،  FFTG  به صورت مجازی برگزار و برندگان معرفی شدند.

فیلم کوتاه «حباب» همچنین جایزه بهترین نویسنده: حامد اریب / جایزه بهترین تدوین: حامد اریب / جایزه بهترین مدیرفیلمبرداری: حسین بدرطالعی / جایزه بهترین بازیگر: کوروش رنجبر را کسب کرد.

در این دوره از فستیوال بیش از ۴۰۰ اثر در بخش های مختلف فستیوال به رقابت پرداختند که از این بین فیلم کوتاه «حباب» توسط هیات داوران جشنواره «FFTG» به عنوان برنده بهترین فیلم بخش «Experimental Documentary»  انتخاب شده است.

این فیلم پیش از این برگزیده فستیوال‌های اوستیای- ایتالیا و فستیوال مردم شناسی، اینتی‌مالنته در فرانسه شده بود. این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب / مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی / مشاور کارگردان: کیهان خانجانی – آیدا قجر / دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور / مترجم: اسماعیل اریب

حامد اریب فارغ التحصیل دوره تخصصی سینما از انجمن سینمای جوانان ایران است. وی کارگردان ، نویسنده ، تهیه کننده فیلم مستند و داستانی،  و روزنامه نگار است. اریب عضو انجمن بین المللی عکاسان فیاپ و عضو شورای آموزش سینمای جوانان ایران ، عضو خانه عکاسان ایران و سازمان جهانی عکاسان است . از وی کتابها و مقالات چندی نیز منتشر شده است.

فیلم های  “خانه روشن است  ” و ” رشت خاطره شهر بارانی” ، درنگ سبز، حادثه هنوز ، دوئل ، ” و خداوند کودک را آفرید، قصه همیشه ، سمت خیال دوست و تازگی قدیم از وی جوایز خارجی و داخلی متعددی را کسب کرد. وی تاکنون نمایشگاه های عکس انفرادی و گروهی متعددی نیز داشته و جوایز بسیاری نیز برده است.