نشت یابی بیش از ۱۸ هزار کیلومتر از خطوط گاز در استان گیلان
نشت یابی بیش از ۱۸ هزار کیلومتر از خطوط گاز در استان گیلان
شرکت گاز استان گیلان با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به‌روز نشت یابی توانسته است در پاییز و زمستان امسال بیش از 18 هزار کیلومتر از خطوط و تاسیسات گاز را نشت یابی نماید.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان  حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام نشت یابی ۱۸ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از خطوط گاز در پاییز و زمستان امسال، اظهار داشت: هدف اصلی شرکت گاز، تامین پایدار جریان گاز مشترکین می باشد و برای تحقق این مهم، بازرسی و نشت یابی خطوط امری مهم و ضروری می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: واحد بازرسی فنی این شرکت برای تأمین ایمنی خطوط و تأسیسات گاز، اقدام به تجهیز و نوآوری سیستم های نشت یابی کرده است که ماحصل آن، افزایش ۵۱ درصدی بازرسی و نشت یابی خطوط گاز در پاییز و زمستان امسال می باشد.

حسین اکبر با بیان اینکه عملیات نشت یابی در نیمه دوم سال جاری در ۱۰ شهرستان گیلان انجام شده است، عنوان کرد: این میزان معادل ۷۰ درصد از خطوط گاز در استان بوده و در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به گسترش شبکه تغذیه و توزیع گاز در استان گیلان بر کنترل و بازرسی نظام مند، مستمر و دقیق تر تاسیسات و خطوط گاز تاکید کرد و گفت: در نیمه دوم سال جاری علاوه بر نشت یابی گسترده از شبکه های گاز، با استفاده از فناوری و دستگاه های پیشرفته و به‌روز بیش از ۴۳۰ هزار انشعاب و یک هزار و ۹۳ ایستگاه گاز شامل ایستگاه های تقلیل فشار و ایستگاه های صنایع را نشت یابی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه تصریح کرد: شرکت گاز مسئول حفظ ایمنی و پایداری جریان گاز تا درب منازل مشترکین می باشد و مصرف کنندگان گاز طبیعی باید با رعایت ایمنی و بررسی مستمر وسایل گازسوز، سلامت منازل خود را تضمین کنند.