ویروس جهش یافته نسبت به عدم تهویه مناسب حساس است
ویروس جهش یافته نسبت به عدم تهویه مناسب حساس است
تاکنون صدا و سیما به خوبی نقش خود را در همه گیری کرونا ایفا کرده است، شاید لازم باشد که صدا و سیما تبعات عدم رعایت شیوه نامه‌ها را بیشتر به تصویر بکشد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:در شهر‌های بزرگ از جمله تهران دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود، اما در استان‌های کوچکتر شاهد رعایت خوب مردم هستیم،۴۰ درصد مردم متاسفانه شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت، اظهار کرد: واقعیت این است که اعمال محدودیت‌ها فقط با همکاری جمعی مقدور است، متاسفانه مردم به سمت عادی انگاری پیش رفته اند و فکر می‌کنند که سال گذشته واکسن نبود، ولی الان تولیدکنندگان در حال تولید واکسن هستند. این تصور غلط است که بخواهیم به سمت عادی نگاری پیش برویم، عادی انگاری فاجعه به بار می‌آورد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه علاوه بر قوانین جاری یک سری قوانین در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب می‌شود، افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید همکاری لازم را در راستای مقابله با کرونا داشته باشند، ستاد ملی طرح مدیریت هوشمند را تصویب کرده و باید این طرح به خوبی اجرایی شود تا بتوانیم به مهار بیماری بپردازیم.

او با اشاره به اینکه طی ابلاغیه‌ای همه دستگاه‌ها باید به وظایف خودشان بیش از قبل عمل کنند، اظهار کرد: تاکنون صدا و سیما به خوبی نقش خود را در همه گیری کرونا ایفا کرده است، شاید لازم باشد که صدا و سیما تبعات عدم رعایت شیوه نامه‌ها را بیشتر به تصویر بکشد.

فرهادی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها به قله پیک نزدیک شدند و برخی روند نزولی دارند، افزود: متأسفانه بیماری در شهر تهران همچنان به شدت روند صعودی دارد، اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند ممکن است هفته آینده هم محدودیت‌ها تمدید شود، ویروس جهش یافته نسبت به عدم تهویه مناسب حساس است، در جایی که تهویه خوب انجام نشود با خطر انتقال بیماری مواجه هستیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران