آمبولانس‌های اهدایی بنیاد مستضعفان تحویل مناطق کم‌برخوردار گیلان شد
آمبولانس‌های اهدایی بنیاد مستضعفان تحویل مناطق کم‌برخوردار گیلان شد
سه دستگاه آمبولانس اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به ارزش ریالی هرکدام ۳۵ میلیارد ریال امروز در اختیار مراکز سلامت‌محور کم‌برخوردار گیلان قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، سه دستگاه آمبولانس مجهز اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به گیلان، با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بنیاد مستضعفان، توزیع و در اختیار واحد‌های سلامت‌محور کمتر توسعه‌یافته قرار گرفت.
این ناوگان خودرویی اورژانس پیش‌بیمارستانی اهدایی، با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به‌منظور افزایش سطح دسترسی مردم مناطق کم‌برخوردار به مراکز درمانی و پزشکی مجهزتر در اختیار استان قرار گرفته است.
آمبولانس‌های اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بیمارستان امام رضا علیه‌السلام شفت و مراکز بهداشتی دیلمان در سیاهکل و کجید در املش تحویل شد.
ارزش ریالی هرکدام از آمبولانس‌های اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به گیلان، ۳۵ میلیارد ریال بوده و مجهز به الکتروشوک، ونتیلاتور، مانیتورینگ علایم حیاتی، انکوباتور نوزاد، کلد باکس، تراکشن اسپیلت، اسکوپ استرچر، لانک بک برد، جلیقه ثابت سازی ستون فقرات، تشک خلأ، انواع آتل‌های سیمی، گلوکومتر، پمپ سرم، پالسی اکسی‌متر و کولار گردنی هستند.
دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی نشست مشترک با مسئولان بنیاد مستضعفان که در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌ها و عزم این بنیاد انقلابی در رفع محرومیت‌ها، اظهار کرد: تخصیص سه دستگاه آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی گیلان توسط بنیاد علوی به‌عنوان بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، اقدامی انقلابی و مردم‌داری است.
وی با اشاره به وجود عقب‌ماندگی‌های فراوان در نظام سلامت استان گیلان، افزود: بهداشت و درمان گیلان برای ارتقا و رشد نیازمند حمایت‌های نهادهای انقلابی و مردمی همچون بنیاد مستضعفان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دیگر نیازمندهای استان را توسعه بخش آزمایشگاهی به‌ویژه در بهداشت باروری و درمان ناباروری برشمرد و گفت: با توجه به کاهش زادآوری، پراکندگی جمعیت و وجود مراکز محدود درمان زوج‌های نابارور در گیلان، انتظار است بنیاد علوی در تأمین دستگاه‌های پیشرفته درمان ناباروری و یا تخصیص اعتبار برای اصلاح و به‌روزرسانی دستگاه‌های موجود نیز مساعدت انقلابی با نظام سلامت استان داشته باشد.
محمد اسماعیلی، دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به نگاه حمایتی بنیاد مستضعفان به مناطق کم برخوردار و محروم، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان با همت و توان بنیاد علوی تمام عزم خود را برای رفع چهره محرومیت از مناطق کم برخوردار جزم کرده است.
وی با اشاره به احصا چالش‌ها و محرومیت‌ها و همچنین ظرفیت‌های توسعه‌ای در پهنه‌های مختلف جغرافیایی استان، افزود: این بنیاد برنامه‌های مدونی به جهت رفع محرومیت‌ها در مناطق مختلف استان به‌ویژه کمتر توسعه‌یافته در دست اقدام دارد.
این مسئول بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در گیلان از تلاش و پیگیری‌های مستمر برای جذب اعتبارات و تجهیزات بیشتر به گیلان ازجمله در بخش سلامت خبر داد.
سید سهیل موسوی، راهبر پیشرفت منطقه‌ای پهنه شمال مناطق بنیاد علوی کشور نیز در این نشست اظهار کرد: تخصیص تجهیزات و ملزومات سلامت‌محور اهدایی از سوی بنیاد علوی بنیاد مستضعفان الزاماً باید در اختیار مناطق کم‌ برخوردار قرار بگیرد.
وی همچنین از اهدای سری جدید تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی و تشخیصی در استان گیلان ازجمله یک دستگاه سونوگرافی به بیمارستان امام رضا علیه‌السلام شفت، خبر داد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان