۸۱ مرکز مثبت زندگی در گیلان آماده افتتاح است
۸۱ مرکز مثبت زندگی در گیلان آماده افتتاح است
بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۸۱ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در گیلان برای افتتاح آماده است.

دکتر حسین نحوی نژاد با بیان اینکه این مراکز به زودی همزمان با سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح می شوند، اظهار داشت: با هدف دسترسی آسان به خدمات بهزیستی این مجموعه ها در قالب ۲۲ فعالیت در مناطق مختلف استان گیلان بهره برداری می شود.

وی بیان داشت: مرکز خدمات بهزیستی ” مثبت زندگی” مرکزی غیردولتی است که بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پروانه فعالیت دریافت کرده که در این مراکز مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه با راه‌ اندازی این مراکز افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات با دسترسی آسان تنها به یک مرکز مراجعه خواهند کرد، اضافه کرد: این مراکز با هدف ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی به مددجویان شکل گرفته است.

وی توزیع عادلانه خدمات، تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات بهزیستی و گسترش و فراگیری خدمات این نهاد از اهداف فعالیت مراکز مثبت زندگی عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت مراکز مثبت زندگی با ارائه خدمات الکترونیکی، کاهش هزینه‌ های جامعه هدف بهزیستی به ویژه هزینه‌ های مربوط به رفت و آمد را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.