تأکید استاندار گیلان بر اجرای طرح مهر با رویکرد ارتقاء کیفی آموزش‌ها
تأکید استاندار گیلان بر اجرای طرح مهر با رویکرد ارتقاء کیفی آموزش‌ها
استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اجرای دقیق طرح مهر با رویکرد ارتقاء کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: امیدواریم با انجام واکسیناسیون، اطمینان خانواده‌ها برای آموزش حضوری با حفط سلامت کامل، حاصل و کلاس‌های درس در موعد مقرر و مطابق با مصوبات ستاد ملی کرونا تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رشستان: دکتر ارسلان زارع غروب روز چهارشنبه ( ۱۴۰۰/۵/۶) در مراسم اختتامیه اجلاس سالانه مدیران آموزش و پرورش کشور پس از ارتباط تصویری با رئیس جمهوری و در جمع رئیسان آموزش و پرورش استان در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: هر تحولی در هر جامعه ای و هر مسیری برای تعالی آن جامعه، باید از مسیر آموزش و پرورش بگذرد و همه کشورهایی که به سطحی از توسعه رسیده اند، به طور قطع باتوجه جدی به این بخش و تمرکز همگانی، مراحل تقویت زیر ساخت های آموزش و پرورش را طی کرده اند.

وی بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید ایده های توسعه را بومی‌سازی‌ کنیم تا شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی و تربیت انسان هایی در طراز جمهوری اسلامی باشیم، یادآور شد و گفت: تعهد و احساس مسئولیت، کلید واژه های اساسی هستند که با درنظر داشتن مولفه های مدنظر رهبری، آن جامعه ساخته می شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: ساختار این شورا به گونه ای‌ست که همه ارکان جامعه و اقشار تصمیم گیر و فرهنگ ساز از جمله نهادهای اسلامی و مذهبی، انجمن های اولیا و مربیان، مردم و مسئولان درگیر مسائل آموزش و پرورش شوند تا شاهد تحول در این بخش باشیم.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده از فعالیت های صورت گرفته، این گزارش‌ها را امیدبخش و نشان از حرکت رو به جلو و نقش اثربخش شورای آموزش و پرورش در تحقق برنامه های در نظر گرفته شده، عنوان و اضافه کرد: عمده مصوبات این شورا ، در پیوند تعامل، همفکری، احساس مسئولیت، برنامه ریزی و مشارکت خیرین و نخبگان بوده است.

دکتر زارع افزود: بدون تردید برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در رأس آنها آموزش و پرورش هستیم چرا که این نهاد، نقش و تاثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشترین تلاش را در این زمینه بر عهده دارد.

وی برگزاری به‌موقع جلسات این شورا ، تحقق برنامه ها و اجرای مصوبات را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به نقش با اهمیت شورای آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اجرای طرح مهر باید باقوت در دستور کار آموزش و پرورش استان و سطوح شهرستانی باشد چراکه ارتقاء کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تأکید بر تشکیل کلاس های درس در موعد مقرر و مطابق با تقویم زمانبندی و نیز انجام فرآیند واکسیناسیون معلمان، این انتظار را مطرح کرد که آموزش ها، با در نظر داشتن شرایط کرونایی صورت گرفته و گیلان در این بخش، در زمره استان های پیشتاز باشد.

دکتر زارع با تصریح اینکه اطلاع رسانی و تبیین مناسب ابعاد مختلف انتخاب رشته دانش آموزان به خانواده ها یک ضرورت است، ادامه داد: باید با بسیج امکانات و ظرفیت ها، تمام توان برای آموزش، توجیه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان مصروف شود تا با آموزش صحیح و مشاوره های مناسب، به ظرفیت متوازن تری از رشته های درسی برسیم.

وی صدا و سیما و رسانه‌ها در زمینه هدایت تحصیلی با تولید برنامه های هدفمند و با رویکرد اقناع سازی و تنویر افکار عمومی را دارای نقشی اثرگذار دانست و با یادآوری اهتمام صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی ایران برای سوادآموزی و آموزش افراد بازمانده از تحصیل در روستاها و مناطق محروم، تأکید کرد که تلاش‌های لازم برای آنکه گیلان از میانگین کشور بالاتر باشد، صورت گیرد.

استاندار گیلان تقویت آموزش و پرورش را برای نظام اسلامی و دولت مهم خواند و با بیان اینکه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش، همیشه مورد تأکیدم بوده و از مطالبات جدی رهبری و دولت نیز است، گفت: قطعا این مهم مورد توجه دولت سیزدهم به عنوان سند بالادستی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان، اطمینان خانواده ها برای آموزش حضوری با حفط سلامت کامل حاصل شود.

وی این انتظار را نیز مطرح کرد که هم اندیشی ها و تبادل نظرها بین مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها انجام گیرد و گفت: مهرماه سال جاری، آغاز سال تحصیلی جدید است و امیدوارم با تمهیداتی که صورت گرفته، در سراسر شهرستان ها، شاهد برگزاری و شروع سال تحصیلی باشیم.

دکتر زارع تکلیف کرد که رئیسان و مدیران آموزش و پرورش، برای اجرای طرح مهر، از مدارس بازدید انجام دهند.

وی همچنین با تبریک عید سعید غدیر، این عید را روز آشکار ساختن مقام پیراسته امامت و ولایت و فصل الخطاب هدایت و غایت رحمت خواند و این عید فرخنده را تبریک گفت.

  • منبع خبر : استانداری گیلان