افتتاح ۴۴ طرح گازرسانی در استان گیلان همزمان با دهه فجر ۱۴۰۲
افتتاح ۴۴ طرح گازرسانی در استان گیلان همزمان با دهه فجر ۱۴۰۲
در دهه فجر امسال 22 روستای صعب‌العبور و کوهستانی و 22 طرح گازرسانی صنعتی در گیلان از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

رشتستان – عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و بیان این مطلب، اظهار داشت: برای گازرسانی به این پروژه‌ها، بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع پروژه‌های گازرسانی دهه فجر امسال، ۲۲ طرح متعلق به گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان در شهرستان های آستارا، تالش، رودبار، املش و رودسر است.

جمال‌نیکویی در ادامه، افزود: با گازدار شدن این روستاها، تعداد روستاهای گازدار در گیلان به ۲ هزار و ۱۵۶ روستا و درصد بهره‌مندی گاز روستایی استان به ۹۷٫۴۴ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با ابراز خرسندی از رسیدن گرمای گاز به ساکنین این مناطق کوهستانی، گفت: این روستاها مجموعاً دارای یک هزار و ۶۰۰ خانوار بوده و برای گازرسانی به آن‌ها، بالغ بر ۱۱۶ کیلومتر شبکه گاز کار شده است.

وی با بیان این‌که پیش از انقلاب اسلامی هیچگونه عملیات گازرسانی در گیلان انجام نشده بود، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از یک میلیون و ۲۵۶ هزار مشترک در استان از نعمت گازطبیعی بهره‌مند هستند، بالغ بر ۶۴۶ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۲ هزار کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری در گیلان به انجام رسیده است.

جمال‌نیکویی همچنین از گازرسانی به ۲۲  واحد صنعتی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: با گازرسانی به این صنایع، ۸ هزار و ۷۴۰ مترمکعب در ساعت، گاز طبیعی جایگزین شده است.

وی افزود: شهرستان رشت با ۵ واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی‌های دهه فجر امسال دارا بوده و با افتتاح این طرح‌ها، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۶ هزار و ۶۶۵ مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان، از همه کارکنان شرکت گاز، پیمانکاران و سازمان‌های همکار در زمینه گازرسانی به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی گیلان تشکر و قدردانی کرد و گفت: با گازدار شدن این مناطق، شرایط تشکیل و رونق کسب و کارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

  • منبع خبر : شرکت گاز گیلان