یک نهال ، یک زندگی
یک نهال ، یک زندگی
مراسم درختکاری با عنوان "یک نهال ، یک زندگی" با حضور نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، شهردار رشت، فرماندار شهرستان رشت، اعضای شورای شهر، شهروندان، گروههای مردم نهاد و خانواده‌های اهداء کننده عضو در رشت برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – مراسم درختکاری با عنوان “یک نهال ، یک زندگی”  جمعه ۱۳‌ اسفند ۱۴۰۰ با حضور جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، امام پناهی فرماندار شهرستان رشت، مجید عزیزی، سید حسین رضویان، نادر حسینی، هادی رمضانی از اعضای شورای شهر، شهروندان، گروههای مردم نهاد و خانواده‌های اهداء کننده عضو در رشت برگزار شد.

نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس در این مراسم اظهار داشت: از برگزار کنندگان این مراسم و تلفیق دو مناسبت روز درختکاری و اهداء عضو تشکر و قدردانی می‌کنم و اعتقاد دارم ترویج فرهنگ ایثار و خاصه اهداء عضو در جامعه اثرات بسیار درخشانی بر جای می‌گذارد.

 

جبار کوچکی‌ نژاد جایگاه گیلان در حوزه اهداء عضو را رتبه‌ و جایگاهی در خور توجه خواند و گفت: اهداء عضو و ایثارگری خانواده‌ها نشان دهنده سطح بینش و دانش و باور خوب مردم گیلان و شهرستان رشت است که اصولا در کارهای خیر همواره پیشتاز بوده و هستند.

شهردار رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه با اهداء عضو به بیماران و خانواده هایشان روح و زندگی بخشیده می‌شود، اذعان داشت: از همه شهروندان، سازمان سیما و منظر شهری و سازمان فرهنگی به ویژه نیروهای رفت و روب که تدارک این برنامه را بر عهده داشتند، تشکر می‌کنم.

 

سید امیر حسین علوی ضمن قدردانی از NGO های فعالی که در حوزه اهداء عضو فعالند، اذعان داشت: ایثار و گذشت در مکتب ما لذتی دارد که انسان را به عرش خداوند متصل می‌کند و امیدوارم پروردگار به همه ما کمک کند تا ایده آل بیاندیشیم و زندگی کنیم و برای مردم اثرات ماندگاری را بر جای بگذاریم.

 

شهردار رشت برنامه‌های امسال شهرداری برای روز و هفته درختکاری را متنوع اعلام کرد و گفت: سعی کردیم با کاشت نهال و درختان مناسب در سطح شهر رنگ و بوی فضای شهرمان را برای سال‌های آتی بهتر از گذشته طراحی کنیم.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه کلمه مقدس ایثارگر زیبنده خانواده‌های اهدا کننده عضو است اذعان کرد: اهداء عضو آن هم در سختترین شرایط تصمیم بسیار بزرگی است و در واقع هر شخصی نمی‌تواند در این راه مقدس قدم بردارد.

 

امام پناهی تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این عزیزان ارزشمندترین دارایی خود یعنی جانشان را در دفاع از میهن تقدیم کردند. در حقیقت کاری که خانواده‌های اهداء کننده عضو انجام می‌دهند هم ایثارگری است.

مجید عزیزی رئیس شورای شهرستان رشت در این مراسم ضمن تبریک اعیاد پیش روی شعبانیه عنوان کرد: پیوند درخت و اهداء عضو پیوندی بسیار پرمعنا و مبارک است و بدون شک قدم نهادن در مسیر و راه اهداء عضو اقدامی خداپسندانه و خیرخواهانه محسوب می‌شود که از نگاه خداوند متعال دور نخواهد ماند.

هادی رمضانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اهداء عضو و تصمیم گرفتن در مورد آن بسیار سخت است از شهرداری رشت برای پیشتازی در کارهای خیر قدردانی نمود و تصریح کرد: زنده کردن جان یک انسان مثل این است که جان تمام بشریت زنده شود و این خواست خداوند سبحان است.

 

رمضانی با بیان اینکه خانواده‌هایی که با اهداء عضو عزیزشان با این عمل انسان دوستانه موافقت می کنند در واقع به ندای خداوند لبیک گفته‌اند، افزود: حیات بخشیدن به یک انسان دیگر با اهداء عضو به ایثار بالایی نیاز دارد و عملی خیرخواهانه و خداپسندانه محسوب می‌شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم درختچه‌هایی نیز به نام نام‌آوران اهداء کننده اعضای پیوندی کاشته شد.

  • منبع خبر : شهرداری رشت