انجام ۳۹ هزار مترمربع آسفالت معابر در روستاهای املش
انجام ۳۹ هزار مترمربع آسفالت معابر در روستاهای املش
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از انجام 39 هزار متر مربع آسفالت معابر در روستاهای املش خبر داد و گفت: شاخص بهره برداری اجرای طرح هادی در این شهرستان 58 درصد است.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس حامد دائمی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات شهرستان املش اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نهادهای برخاسته از نظام جمهوری اسلامی، در طول فعالیت خود اقدامات مؤثر و ارزشمندی را در سطح روستاها انجام داده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد به ثمر رسیدن این فعالیت‌ها و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در محرومیت زدایی از روستاها هستیم، افزود: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهای کشور بشمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: تمام خدماتی که به روستاها ارائه شده، وظیفه ذاتی هر حکومتی است تا مردم در رفاه باشند در این راستا تلاش دولت برای توسعه عمران و رفاه روستایی در گیلان سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستاها شده و انجام طرح‌ها و پروژه‌ای عمرانی در کنار فراهم کردن امکانات لازم برای رفاه بیشتر روستاییان و دسترسی آسان و سریع به مراکز درمانی، موجب امیدآفرینی در روستاهای استان شده است.

دائمی اضافه کرد: این خدمات با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور بوده که در ادامه خدمات رسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به جامعه روستایی شهرستان اقدامات متنوعی همچون اجرای طرح‌های هادی، آسفالت کوچه و معابر انجام شده است.

وی شاخص بهره برداری شهرستان املش از اجرای طرح هادی را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۹۰,۷۹۸ میلیون ریال در قالب ۳۴ پروژه در روستاهای املش اجرا شده است. دائمی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های آسفالت معابر روستا ۳۹۱۲۵ مترمربع از معابر ۱۴ روستا آسفالت شده است، افزود: شهرستان املش دارای ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که تمامی این روستاها دارای طرح هادی مصوب می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از همیاری و همکاری خوب دهیاران روستاها تقدیر کرد و گفت: مجموعه این اقدامات صورت گرفته حاکی از نگاه ویژه دولت مردمی و مسؤولان استان و شهرستان به حوزه روستایی می‌باشد که این مهم می‌تواند گامی مهم در توسعه روستاها باشد.

  • منبع خبر : بنیاد مسکن گیلان