نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانداری گیلان برگزار شد
نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانداری گیلان برگزار شد
صبح روز بیست و پنجم مردادماه؛ نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با حضور محمد جلائی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب گیلان، سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، محمدعلی اباذری دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان و سایر نمایندگان دستگاههای عضو کمیته در استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ در این نشست سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان ضمن ارئه مستندات در خصوص عملکرد بهزیستی گیلان به بیان مباحثی در خصوص پیشگیری و بهبود کیفیت خدمات در راستای مبارزه با مواد مخدر، ساماندهی معتادین متجاهر و کاهش آسیبهای اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: امروز خطر اعتیاد پشت در خانه ی تمامی آحاد جامعه کمین کرده است و اگر در این زمینه اقامات لازم صورت نگیرد مطمئنا در آینده با چالش های جدی روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه خواهان نگاه ویژه مسئولین ذیربط نسبت به مقوله پیشگیری و ساماندهی موضوعات اعتیاد شد و ضمن قدردانی از تلاش های دستگاه های اجرایی در خصوص کاهش آسیبهای اجتماعی ، معضلات اعتیاد و موادمخدر، بر لزوم همکاری تنگاتنگ نهادها در راستای رفع موانع اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

خدمت بین دانا همچنین به افزایش ظرفیت مرکز نگهداری،درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ و تاسیس این مرکز برای بانوان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و همکاری دستگاه های ذیربط مکان مرکز جامع نگهداری،درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ استان گیلان تغییر و از پنجاه نفر به دویست نفر افزایش یافت و همچنین مرکز بانوان نیز با در نظر گرفتن کلیه شرایط تخصصی در مکان قبلی راه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان فرایند کنترل پس از بهبودی را یکی از موارد مهم چرخه درمان دانست و گفت: بیماران در این مرکز علیرغم طی کردن دوره درمان، مهارت های فنی را نیز تحت نظر اساتید فنی و حرفه ای می آموزند تا پس از بهبودی کامل و ترخیص بتوانند مشغول به کار شوند و مانند افراد عادی به چرخه طبیعی زندگی بازگردند تا دیگر دچار مشکلات پس از دوره ی درمان نشوند.

همچنین در ادامه این نشست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز با بیان اینکه موضوعات مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از جمله مواردی هستند که نباید به سادگی از کنار آن گذشت عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی مسئولین می بایست به مقوله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد نگاه جهادی داشته باشند و از کنار این موضوع نباید به سادگی عبور کنند.

وی با اشاره به اهمیت مبحث مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه ها موظف هستند تا با همگرایی و هم افزایی اقدامات لازم در خصوص کاهش آسیبهای اجتماعی به ویژه بلای خانمان سوز انجام دهند و جدیت لازم را در زمینه ریشه کن کردن این معضل اجتماعی به خرج دهند.

همچنین سایر نمایندگان عضور شورا نیز به بیان نقطه نظرات و مباحث کابردی پرداخته و در خصوص انجام اقدامات لازم در راستای اهداف مورد نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفتگو و تبادل نظر کردند.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان