نشست مشترک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارزیابان وزارت بهداشت در راستای بررسی اعتبارسنجی
نشست مشترک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارزیابان وزارت بهداشت در راستای بررسی اعتبارسنجی
نشست مشترک دکتر محمد تقی آشوبی - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارزیابان وزارت بهداشت در راستای بررسی اعتبارسنجی، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ دکتر محمد تقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با ارزیابان وزارت بهداشت در راستای بررسی اعتبارسنجی، با اشاره به اهمیت طب اورژانس، گفت: در استان گیلان با توجه به نزدیک بودن شهرها و روستاها در برخی از ایام سال متاسفانه شاهد تصادفات جاده‌ای بین شهری هستیم که  در این  زمینه، اهمیت جایگاه رشته طب اورژانس  به خوبی نشان  داده می شود.
وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی جهت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شرق گیلان به مرکزیت لاهیجان با وزارت بهداشت انجام شده است، گفت: اکنون در تلاش هستیم تا مقدمات تبدیل شدن بیمارستان‌های دکتر پیروز لاهیجان و شهید بهشتی انزلی به مرکز آموزشی و درمانی فراهم شود و در این راستا پزشکان طب اورژانس در این مراکز مستقر شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه وضعیت بیمارستان‌ها  در شرق گیلان، گاهاً از برخی مراکز آموزشی و درمانی در شهر رشت نیز بهتر است، گفت:  در راستای تمرکززدایی در تلاش هستیم تا در شرق گیلان، بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و در غرب گیلان و بیمارستان شهید بهشتی انزلی، محلی برای استقرار زیرشاخه‌های طب اورژانس باشند تا خدمات در اختیار این عزیزان قرار گیرد.
دکتر آشوبی با تاکید بر اینکه حتماً طی دو سال آتی، برنامه ریزی دقیق در جهت راه اندازی گروه طب اورژانس جهت پوشش بیمارستان‌های دکتر پیروز لاهیجان و شهید بهشتی انزلی، انجام خواهد شد، گفت: تمام ظرفیت استان گیلان از لحاظ درمانی تنها در مرکز استان نیست و پیشنهاد میکنم ارزیابان وزارت بهداشت بازدیدی از مراکز درمانی در لاهیجان و انزلی نیز داشته باشند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان