رشد ۳۶ درصدی عملکرد بنادر گیلان در سال ۹۹
رشد ۳۶ درصدی عملکرد بنادر گیلان در سال ۹۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با رشد عملکرد در دو بندر انزلی و آستارا شاهد رشد ۳۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در سال گذشته بودیم.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، صبح پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه دکتر حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس از مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: بندر انزلی با قدمت حدود ۳۰۰ ساله یکی از بنادری است که در حاکمیت سازمان بنادر با و قوانین منطقه آزاد تجاری صنعتی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر انزلی دارای ۱۶ پست اسکله است، افزود: یکی از مباحث اصلی که در انزلی حائز اهمیت بوده استفاده از ظرفیت این بندر برای تخلیه فولاد داخل کشور بود که با رشد خوبی در سال‌های قبل عملکردی تا ۷ میلیون تن را در سال ۹۱ تجربه کرده که با توجه به خودکفایی در زمینه فولاد و قطع واردات باعث شده که این بندر به دلیل تک بعدی بودن متضرر شود.

آبایی یادآور شد: البته با اقدامات و برنامه ریزی های سازمان بنادر این بندر از حالت تک بعدی خارج و به سمت تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ خشک و مایع و همچنین کانتینری رسیدیم که سیلوها و مخازن در این بخش توسط بخش خصوص ساخته و مدیریت می شوند.

وی با بیان اینکه در بنادر گیلان رشد ۳۶ درصدی را شاهد بودیم، تاکید کرد: بنادر انزلی و آستارا شاهد افزایش عملکرد این دو بندر در سال گذشته  بودیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که مورد توجه قرار داریم در بحث کانتینری است، گفت: اسکله ها را با توجه به وضعیتی که دارند برای کانتینرهای ساخته شده و یکی از کارهایی که برای حمایت از صادرات انجام دادیم در نظر گرفتن ۶۴ پلاک کانتینر یخچالی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداکثر ظرفیت و حجم کشتی‌ها ۶ هزار و پانصد تن است و به دنبال افزایش این ظرفیت با استفاده از توان بخش خصوصی و ساخت کشتی های بالای ۸ هزار و ۱۲ هزار تن هستیم، تاکید کرد: همه کشتی های دریای خزر در اسکله انزلی می توانند پهلو بگیرند.

آبایی تصریح کرد: به دنبال توسعه وضعیت گردشگری در بندر انزلی هستیم که چهار هکتار اراضی خشکی و شش هکتار اراضی دریایی در بندرانزلی با قوانین منطقه آزاد را به صورت مارینو در نظر گرفتیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده همه جانبه داشته باشیم و به لحاظ تک‌بعدی ضربه نخوریم.