آغاز واگذاری و تحویل زمینهای مسکونی به ایثارگران، همزمان با دهه فجر در گیلان
آغاز واگذاری و تحویل زمینهای مسکونی به ایثارگران، همزمان با دهه فجر در گیلان
روابط عمومی بنیاد شهید استان گیلان؛

به گزارش رشتستان به نقل از ایثار گیلان ، عبدالله پاکاری در جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بررسی روند اجرای تفاهمنامه های مسکن و اشتغال ایثارگران فیمابین معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با استاندار گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با اشاره به امضای تفاهمنامه های مذکور، اظهار کرد: براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بیش از ٩ هزار ایثارگر گیلانی واجد شرایط بهره مندی از زمینهای مسکونی بودند.

پاکاری با بیان اینکه مطابق این قانون، تاکنون ۴ هزار نفر از مشمولین این ماده ی قانونی از سهمیه زمین مسکونی بهره مند شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر از ایثارگران واجدشرایط، در انتظار برخورداری از امتیاز قانونی خود می باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان بالای ٢۵ درصد ، آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را مطابق قانون، گروه های خاص واجدشرایط دریافت زمین مسکونی دانست و گفت: براساس این ماده ی قانونی وزارت راه و شهرسازی مکلف است به هر نفر از واجدین شرایط در کلان شهرها و مراکز استانها حداکثر تا ٧۵ و در سایر شهرها حداکثر تا ١٠٠ مترمربع زمین به قیمت منطقه ای سال ١٣۶٩ تعرفه نماید و با توجه به اینکه عموما زمینهای موجود در ابعاد متفاوت در دسترس هستند، ما با التفاوت سهمیه درنظر گرفته شده براساس قیمت کارشناسی روز از ایثارگران دریافت خواهد شد.

پاکاری، با بیان اینکه براساس تفاهمنامه مذکور، می بایست تا پایان دولت برای ١۵٠٠ نفر از ایثارگران واجدشرایط، سهمیه زمین قانونی تامین شود، عنوان کرد: درحال حاضر اقدامات خوبی برای تامین این زمینها صورت گرفته و درنظر داریم در ایام الله دهه فجر امسال برای ۵٠٠ نفر واگذاری زمین مسکونی را آغاز کنیم.

وی ضمن قدردانی از برگزاری جلسات ویژه ی زمین و مسکن ایثارگران در فرمانداریها، از قطعی شدن واگذاری زمین برای ١٧١ نفر از ایثارگران خبر داد و افزود: در یک اقدام ضربتی به دنبال شناسایی و تعرفه زمین جهت اختصاص به ایثارگران هستیم که در این راستا از همکاری و توان سپاه قدس استان نیز استفاده خواهیم کرد.

پاکاری، با بیان اینکه ٢١ جانباز ٧٠ درصد هنوز از سهمیه زمین مسکونی بهره مند نشده اند، خاطرنشان کرد: باید در اولین فرصت نسبت به تعرفه زمین برای این گروه از ایثارگران به عنوان اولویت اول اقدام شود. همچنین آماده سازی ۴٠ هکتار زمین اختصاص یافته به ایثارگران واجدشرایط در مجاورت سایت مسکن مهر رشت نیز علیرغم مشکلات موجود و نیاز به اعتبارات ویژه با بهره گیری از ظرفیت های استانی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به موافقت ریاست محترم جمهور در اجرای بند ج ماده ۸۷ فانون توسعه ششم مبنی بر ایجاد ١٢ هزار فرصت شغلی برای فرزندان شهدا و جانبازان ٧٠ درصد در سطح کشور، عنوان کرد: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ایثارگران، مکاتبات برای تبدیل وضعیت ۶٠٠ نفر از ایثارگران گیلانی با دستگاه های اجرایی انجام شده است.