گزارش خبری جلسه هم زمان کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و عمران توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت
گزارش خبری جلسه هم زمان کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و عمران توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت
جلسه همزمان کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و عمران توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۹ راس ساعت ۱۷:۰۰ کار خود را با پرداختن به بررسی سه دستور جلسه آغاز کرد.
در جلسه هم زمان کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و عمران توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد:
🔰علوی: اگر در کمیسیون بودجه و تلفیق، بودجه جاری ارائه شده توسط برنامه و بودجه پذیرفته شود بنده قطعا با جاری ۷۵۰ میلیارد به بالا مخافت خواهم کرد.
🔰زاهد: قید زمانی تعهد ۱۰ ساله، در خصوص کاربری بخش فرهنگی سینما انقلاب حتما برداشته شود و این بخش بصورت مادام فرهنگی باقی بماند.
🔰حاجی پور: قرار نبود قبل از اتمام پروژه ی لوله گذاری گوهررود که ۶/۵ کیلومتر از آن سال گذشته انجام شد، زرجوب آغاز شود.
 
جلسه همزمان کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری و عمران توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۹ راس ساعت ۱۷:۰۰ کار خود را با پرداختن به بررسی سه دستور جلسه آغاز کرد.
علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در آغاز و در خصوص دستور اول جلسه که مربوط به تعیین تکلیف سینما انقلاب رشت بود بیان داشت؛ موافقت خود را با لایحه پیشنهادی با توجه به توضیحات مدیر محترم منطقه دو اعلام می نمایم. اما این مساله باید مد نظر قرار گیرد که لایحه تشویقی فقط مربوط به سینما انقلاب بوده و مشمول سایر درخواستهای متقاضیان دریافت پروانه نمیشود.
علوی در خصوص دستور دوم جلسه با موضوع بررسی تصویب و تمدید مجوز تبصره ۳ ماده ۷ شهر رشت بیان داشت: از محدوده عرفان، پستک و سحرخیز بازدید داشتیم پیشنهاد ما این این است که مسیرهای اصلی و فرعی از یکدیگر جدا شوند.
رییس کمیسیون عمران در ادامه صحبتهایش افزود: مسیرهای اصلی در اولویت پروژه های تبصره ۳ ماده ۷ قرار گیرد و مسیرهای فرعی در اولویت بعدی قرار گیرند ضمن اینکه متخصصین و کارشناسان امر طی تماسهایی عنوان داشتن که محدوده فوق الذکر محل اجرای پروژه های بانک جهانی در سالهای ماضی بوده است که در این خصوص مدیران محترم آب و فاضلاب توضیحات لازم را ارائه دهند.
علوی در خصوص دستور سوم و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت بیان داشت: بخشی از انتقادات ما به حوزه مالی اقتصادی و املاک بر می گردد اما از حوزه برنامه و بودجه می خواهیم بحث مربوط به ۲۵۰ میلیارد تومان منابع فروش ملک را تشریح کند و در بحث افزایش هزینه های جاری و مباحث مرتبط با پروژه های عمرانی از آسفالت گرفته تا پروژه های بازآفرینی طبیعی است که اگر برنامه مشخصی نداشته باشیم منابع آن نیز جذب نخواهد شد.
علوی در بخش انتهایی صحبتهایش اظهاراتش داشت: اگر کمیسیون بودجه و تلفیق، جاری شما را پذیرفتند بنده قطعا با جاری ۷۵۰ میلیارد به بالا مخافت خواهم کرد. چرا که بعد از سه ماه یقینا لایحه اصلاحیه به شورا ارائه خواهد گردید و داستان تکراری سالهای گذشته را خواهیم داشت.
در ادامه زاهد رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اظهار داشت: بخش فرهنگی سینما انقلاب بصورت ۱۰۰% مشمول تشویقی قرار گرفته است و بخش تجاری آن نیز مشمول ۵۰% و این تصمیم قابل قبول بوده و با توجه به نیاز رشتوندان بویژه جامعه جوان شهر رشت این تشویقی در راستای نیازهای شهر رشت بوده است اما قید زمانی تعهد ۱۰ ساله، در خصوص کاربری بخش فرهنگی سینما انقلاب حتما برداشته شود و این بخش بصورت مادام فرهنگی باقی بماند.
در ادامه حاجی پور رییس کمیسیون حمل، نقل و ترافیک شهری بیان داشت: سال گذشته ۶/۵ کیلومتر مسیر جنوب گوهر رود به تسفیه خانه مسکن مهر لوله گذاری شد و قرار بود که روند کار تا اتمام پروژه ادامه پیدا کند و قرار نبود قبل از اتمام این پروژه، زرجوب آغاز شود.
حاجی پور در ادامه صحبتهایش افزود: کل مبلغ پروژه ۴۰ میلیارد میشود و ۱۲ میلیارد در اینجا هزینه شده است که چیزی معادل یک چهارم بودجه در نظر گرفته شده برای انجام پروژه میباشد سوال بنده از مدیران آب و فاضلاب این است که آیا با پول باقی مانده می توان تعهدات مربوط به تکمیل مسیر پارک بانوان، توتونکاران تا باغ محتشم را اجرا و ساماندهی کرد؟
در ادامه جلسه؛ یزدانی مدیر منطقه دو شهرداری رشت با ارایه توضیحاتی در خصوص تعیین تکلیف پروانه مجتمع فرهنگی – تجاری سینما انقلاب بیان داشت: مالک سینما انقلاب از سال ۹۴ اقدام به دریافت صدور پروانه مجوز برای مجتمع فرهنگی – تجاری کردند. بر اساس نقشه های ارائه شده مبلغ برآوردی رقمی معادل ۴ میلیارد در آن سال برآورد شده بود.
یزدانی در ادامه افزود: مساحت اداری ۲ برابر فضای فرهنگی بود که با توصیه شهرسازی پرونده به کمیسیون ماده ۵ ارجاع و جهت کاهش هزینه نقشه ها تغییر کرده و فضای تجاری و فرهنگی برابر در نظر گرفته شد. در سال ۹۸ در لایحه تشویقی و با هماهنگی با شهرداری این تغییرات در نقشه ها ایجاد شد.
یزدانی در انتهای اظهاراتش بیان داشت: آخرین فیش برآوردی ۸ میلیاردو چهارصد میلیون تومان بوده است که مالک تقاضای اخذ تشویقی از شورای محترم را داشته که پس از آن نامه ای از جانب شورا به شهرداری ارسال و متعاقب آن لایحه شهرداری به شورا ارسال گردید.
در ادامه چراغی سرپرست مدیریت برنامه و بودجه شهرداری رشت توضیحاتی را درخصوص مقدار وصولی در حوزه های مختلف تا مدت ۱۰ ماه و ۲۸ روز شهرداری های مناطق و مرکز و همچنین گزارشی در خصوص درصد کاهش و افزایش رشد وصولی ها و پیش بینی بودجه ۱۴۰۰ ارائه کرد.