حراست باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را در شرکت ملی نفت تحکیم و تعمیق بخشد
حراست باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را در شرکت ملی نفت تحکیم و تعمیق بخشد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تنها وظیفه حراست، حفاظت از دارایی‌های فیزیکی نیست، از لزوم توجه روزافزون به سرمایه‌های انسانی شرکت یاد کرد و گفت: حراست، باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را در شرکت ملی نفت تحکیم و تعمیق بخشد.

محسن خجسته مهر(مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران) در نشست تکریم و معارفه رئیس حراست این شرکت، گفت: اعتقاد دارم حراست ماموریت های سنگینی برعهده دارد و می بایست امکانات، ساختار و ابزارهای لازم برای ایفای این ماموریت ها را گسترش دهیم و به نقش حراست از منظر علمی و تخصصی نیز توجه ویژه کنیم.

* صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب

وی به وظیفه مهم همگان در صیانت از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: زیربنای تمام اقدام ها و رفتارهای ما باید در راستای رضای خداوند متعال باشد و این امر در بخش های حراستی و نظارتی به صورت ویژه تر باید مدنظر قرار گیرد.

خجسته مهر با تبیین نقش مهم حراست و مقایسه آن با امر قضاوت، اظهار کرد: ماموریت حراست دست کمی از کار قضاوت ندارد و حتی می توان گفت حساس‌تر است چرا که در این فعالیت در عین قضاوت، اظهار نظر، مواظبت، کنترل و اجرا نیز وجود دارد.

معاون وزیر نفت بر ضرورت داشتن دیدگاه اسلامی و اخلاقی در انتصاب های شرکت تاکید کرد و گفت: ماهیت تمامی ماموریت ها و اقدام های ارکان شرکت باید حاکی از اسلامی بودن باشد و نقش حراست در این بخش بسیار مهم و اثرگذار است، به طوری‌که حراست، جایگاهِ داشتن اخلاق حرفه ای و اسلامی و ملجا و پشتیبان کارکنان و منشا خیرخواهی، مردم‌داری، خوش خلقی است .

* حراست یک فعالیت پروژه ای نیست

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که حراست یک فعالیت پروژه ای نیست، بلکه امری فرآیند محور است، تصریح کرد: در مسیر اجرای ماموریت ها، توجه به رویه ها و قوانین مسیر ما را مشخص و از انحراف های احتمالی جلوگیری می کند.

خجسته مهر تاکید کرد: افرادی که در ستاد و شرکت‌های تابعه منصوب می شوند، علاوه بر برخورداری از ویژگی های ارزشی و اسلامی، باید افرادی کارآمد، با انگیزه و با تجربه باشند که این امر در مسیر اجرای ماموریت های شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است.

* ضرورت همراهی نزدیک حراست با ارکان تصمیم گیری شرکت

معاون وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی نفت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان، مالک دارایی های فیزیکی و ثروت های زیرزمینی و رو زمینی فراوانی است، اظهار کرد: برای مراقبت از این ثروت ارزشمند حراست باید همواره آمادگی لازم را داشته باشد و همراه و سایه به سایه با ارکان تصمیم گیری شرکت حرکت کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین بر لزوم قرابت و همراهی HSE، پدافند غیرعامل و بازرسی با حراست تاکید کرد و افزود: حراست به عنوان یکی از مهمترین بخش های شرکت باید ابزارهای لازم را برای ایفای هر چه بهتر نقش خود در اختیار داشته باشد.

* تلاش برای ارتقا و بهبود جایگاه حراست

وی در پایان از زحمات و تلاش های جهانبخش شریعت در مدت تصدی سمت رئیس حراست قدردانی و اظهار امیدواری کرد مدیریت جدید حراست از اقدام های موثری که تا کنون انجام شده صیانت کند و برای بهبود عملکرد، تلاش ها و اقدام های لازم را در دستور کار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، جهانبخش شریعت به تشریح بخشی از اقدام های خود در مدت زمان تصدی این مسئولیت پرداخت و علیرضا دامغانی، رئیس حراست شرکت ملی نفت ایران نیز برنامه ها و رویکردهای مورد نظر برای اداره مجموعه را تببین کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری شرکت نفت