افزایش بالغ بر ۱۲ درصدی مصرف CNG (گاز طبیعی فشرده) طی چهار ماهه ابتدای سال جاری
افزایش بالغ بر ۱۲ درصدی مصرف CNG (گاز طبیعی فشرده) طی چهار ماهه ابتدای سال جاری
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، کورش بالادست ، گفت : « طی چهار ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر 122 میلیون متر مکعب گاز CNG به مصرف رسید که این مقدار در مقایسه با همین مدت در سال 1399 ( نزدیک به 110 میلیون متر مکعب CNG ) حاکی از افزایش 12.2 درصدی مصرف این فرآورده است .

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، مدیر منطقه با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت  از ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ و استقبال مردم از مصرف CNG ، اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها ، ثابت ماندن قیمت CNG  را از مهمترین عوامل رشد مصرف این سوخت پاک است .

وی ضمن تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین برای صرفه اقتصادی وکاهش آلاینده های زیست محیطی افزود : «  بالغ بر ۱۰۰ میلیون لیتر در سال ۹۹  و بالغ بر ۱۱۲ میلیون لیتر در سال جاری در مصرف بنزین در استان صرفه جوئی شد . »
وی افزود : « در استان گیلان یکصد باب جایگاه عرضه کننده CNG فعال است که با توجه به پایش مستمر وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی این جایگاه‌ها سوخت رسانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد . »
وی همچنین گفت : « در حال حاضر۱۰۰ جایگاه عرضه کننده CNG در استان گیلان فعال است که از این تعداد ۳۸ باب جایگاه دو منظوره ( بنزین ، نفتگاز و CNG ) و  ۶۲باب جایگاه تک منظوره CNG می باشد.»
  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان