بیش از ۵۲۰۰ نفر از تامین اجتماعی رضوانشهر مستمری دریافت می نمایند
بیش از ۵۲۰۰ نفر از تامین اجتماعی رضوانشهر مستمری دریافت می نمایند
تامین اجتماعی شعبه رضوانشهر با 10500 بیمه شده اصلی و 5200 مستمری بگیر دارای پائین ترین نسبت پشتیبانی در استان گیلان است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، فرزین کلانتری رئیس شعبه رضوانشهر با بیان اینکه ۶۰ درصد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در این شهرستان را بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار ، شاغل  در واحدهای تولیدی ، صنعتی ، صنفی و خدماتی با جمعیتی بیش از ۶۰۵۰ نفر تشکیل میدهند افزود : قریب به ۱۰۵۰۰ بیمه شده اصلی به اتفاق افراد تبعی خود در زمره افراد برخوردار از چتر بیمه ای در تامین اجتماعی هستند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کنار گروه بیمه شدگان ، افزون بر ۵۲۰۰ مستمری بگیر در قالب ۴۶۵۰ پرونده مشتمل بر ۳۱۳۰ بازنشسته ، ۱۹۷ ازکارافتاده و ۱۹۰۰ بازمانده نیز به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که در مجموع ۳۶۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان را دربرمی گیرد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه رضوانشهر با تاکید بر اینکه بر اساس آمار موجود ، نسبت پشتیبانی ( بیمه شدگان به مستمری بگیران ) در این شعبه پائین ترین میزان در سطح استان است اظهار داشت : بیمه شدگان مشاغل آزاد در سالجاری با ۳۷ درصد افزایش نسبت به اسفند ۱۳۹۹ به تعداد ۱۶۳۱ نفر در دیماه رسیده اند .

فرزین کلانتری با اشاره به پرداخت بیش از ۲۳۶ میلیارد تومان تعهدات تا پایان بهمن امسال به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان اظهار داشت : ۹۷ درصد هزینه های تعهداتی تامین اجتماعی رضوانشهر را تعهدات بلندمدت شامل انواع مستمری ها تشکیل میدهند .

وی همچنین از وجود ۲۰۰۰ بیمه شده راننده ، بافنده و کارگر ساختمانی در رضوانشهر خبر داده و خاطر نشان ساخت حدود ۱۷۰ نفر نیز از تامین اجتماعی شهرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت مینمایند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان