بیست و هفتم مردادماه آخرین مهلت ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان
بیست و هفتم مردادماه آخرین مهلت ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان
داشتن حداقل 20 سال بیمه پردازی ، عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته ، حداکثر دریافتی 15 میلیون تومان مستمری ، مسدود نبودن حساب و فقدان بدهی بانکی و ... از مهمترین شرایط اولیه برای ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام مستقیم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری بگیران از روز ۲۱‏‏/۰۵‏‏/۱۴۰۲ بر روی تارنمای رسمی این سازمان فعال و در دسترس عموم قرار گرفته ، افزود : متقاضیان لغایت روز جمعه ۲۷‏‏/۰۵‏‏/۱۴۰۲ فرصت دارند تا با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان به نشانی eservices.tamin.ir در بخش مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مهلت مذکور تمدید نخواهد شد خاطر نشان ساخت : دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی و بیشتر ، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال ، داشتن سن ۵۰ تا ۷۸ سال ، عدم مسدوی حساب ، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی ، عدم سابقه چک برگشتی ، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور ( بابت  شخص متقاضی و یا ضمانت وام دیگران ) ، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته ، موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از شرایط پیش بینی شده برای مشمولین است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت : برای تمام شهرستانها بر اساس تعداد مستمری بگیران سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه ، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند.
کیوان مرتضوی در بخش دیگری اظهار داشت : در این مرحله تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به مستمری بگیران معزز سازمان تامین اجتماعی اعطا خواهد شد.
شایان ذکر است افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌گردند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند.
مستمری بگیران در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام به صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.
همچنین مستمری بگیران عزیز برای دریافت این تسهیلات نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را باید بصورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت نمایند

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان