گاز منطقه یک رشت با ۲۰۰ هزار مشترک بزرگترین اداره گاز استان است
گاز منطقه یک رشت با ۲۰۰ هزار مشترک بزرگترین اداره گاز استان است
اداره گاز منطقه یک رشت شامل نیمی از محدوده کلانشهر رشت است که شهرهای سنگر و کوچصفهان، دو شهر صنعتی (شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی سپیدرود) و یک مجتمع کارگاهی با بزرگترین مجموعه مسکن مهر استان (فاز یک و دو شهر رشت به همراه مسکن مهر کوچصفهان) را تحت پوشش دارد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی گاز گیلان  علیرضا ناظمی رئیس اداره گاز منطقه یک رشت در گفتگو با واحد روابط عمومی اظهار داشت: این اداره با داشتن ۲۰۰ هزار  مشترک خانگی و تجاری و بیش از ۳۷۰ مشترک صنعتی عمده، دارای بیشترین تعداد مشترک در سطح استان گیلان می­باشد.

وی با بیان این مطلب گفت: برای برقراری جریان گاز این تعداد مشترک، اداره گاز منطقه یک رشت دارای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۱۳ کیلومتر خط تغذیه ، ۸۱ هزار انشعاب ، ۳۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز و بیش از ۲۷۹ ایستگاه صنعتی بوده که از این لحاظ نیز در سطح استان رکورددار می­باشد.

مهندس ناظمی بیان کرد: علیرغم اینکه این اداره جزو مناطق سبز برخوردار از گاز محسوب می­گردد، اما عملیات گازرسانی به مشترکین این محدوده در قالب حفرات خالی همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره گاز منطقه یک رشت با بیان این موضوع اظهار داشت: در همین راستا در یک سال و نیم گذشته، نه هزار متر شبکه اجرا ، بیش از یک هزار و سیصد انشعاب نصب و بالغ بر ۱۰ هزار و پانصد مشترک جدید جذب شده است.

وی اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مشترکین و پایداری جریان گاز ارائه شده به آنها، مدیریت و پرسنل این اداره تمهیدات و برنامه ریزی مدونی در زمینه های مختلف به عمل آورده اند.

مهندس ناظمی ادامه داد: یکی از این اقدامات سرویس و نگهداری مستمر تاسیسات و تجهیزات از طریق برنامه ریزی سالیانه با استفاده از نرم افزارهای مربوطه و همچنین تجهیز اکیپ های تعمیراتی جهت انجام تعمیرات اتفاقی و پیش بینی نشده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در همین راستا این اداره از خدمات پیمانکاران متعدد برای تعمیر و نگهداری شبکه و انشعابات، ایستگاهها، برق و حفاظت از زنگ استفاده می کند و با مدیریت مناسب عملکرد، موجبات افزایش عمر مفید تاسیسات و تجهیزات فراهم آمده است.

وی در خصوص پروژه های های آن اداره گفت:‌ پروژه مقاوم سازی تاسیسات و انشعابات، ساقه بلند کردن شیرهای حوضچه ای، اورهال و بهینه سازی هیترها، نصب و بهره برداری از کنتورهای اولتراسونیک و بازسازی و بهسازی ایستگاه های نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان، افزایش ظرفیت، استاندارد سازی و بهسازی ایستگاه های شهری و نصب سایلنسر در آنها از مهم ترین اقدامات اداره گاز منطقه یک رشت می باشد.

مهندس ناظمی اجرای پروژه های پژوهشی نصب سلولهای خورشیدی، بهسازی و هوشمندسازی مشعل هیترها، نصب صاعقه گیر در محوطه ایستگاه های CGS و محوطه سازی، کف سازی و اصلاح کامل روشنایی محوطه ایستگاه های  تقلیل فشار گاز، نصب ژنراتور در ایستگاه های دروازه شهری و ادارات گاز سنگر و کوچصفهان برای مواقع بحران و نیز شناسایی نقاط ضعف پوشش  شبکه و بهره برداری از دیگر اقدامات مهم آن اداره عنوان کرد.

رئیس اداره گاز منطقه یک رشت درخصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقاء سطح دانش فنی، اجرائی و عملیاتی پرسنل آن اداره بیان کرد:. گرچه پرسنل این اداره غالباً از نیروهای با سابقه و کارآمد و دارای معلومات و تجربه کاری بالا هستند، اما جهت بازآموزی و ارتقاء سطح دانش آنها دوره های آموزشی حضوری و آنلاین در زمینه های مختلف عمومی و تخصصی و ایمنی بصورت مستمر با هماهنگی واحدهای آموزش و HSE برگزار می­گردد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش سطح رضایتمندی مشترکین اظهار داشت: این اداره برنامه ریزی و پایش منظمی را جهت انجام مناسب خدمات همچون نصب تجهیزات بمدت حداکثر دو روز کاری، پاسخ سریع به فوریتهای اعلام شده از طریق مرکز پیام، کاهش زمان تعویض کنتورهای معیوب به انجام رسانده است.

مهندس ناظمی در خاتمه اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا، اداره گاز منطقه یک رشت برای اولین بار در سطح ادارات گاز استان با هدف کاهش مراجعات حضوری و سهولت در خدمت رسانی، اقدام به واگذاری حجم زیادی از خدمات حضوری واحد مشترکین به دفاتر پیشخوان و همچنین راه اندازی سیستم پیامکی و تلفنی پاسخگوئی به مشترکین از طریق سامانه ۳۴۱۴ نموده که موجبات رضایتمندی مشترکین محترم را فراهم نموده است.