حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت
حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: حذف دفترچه های کاغذی از اول اردیبهشت آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد تا به تحقق صد درصدی برسد.

جمشید محمدی با حضور در خبرگزاری که به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه اصحاب رسانه در راستای اطلاع رسانی و تحلیل درست از مسائل جامعه راهگشا بسیاری از مشکلات هستند اظهار کرد: از رسانه ها که اشرافیت اطلاعاتی و خبری دارند و می توانند در راستای ارائه خدمات سازمان بیمه سلامت کمک کننده باشند استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه عرصه خبرنگاری، عرصه ای بسیار سخت و طاقت فرساست افزود: به کارگیری کلمات خود نیازمند دقت بالایی است و علم بالای خود را می خواهد و خبرنگاران با ظرافت های خبری خود در انعکاس خدمات دستگاه های جامعه نقش آفرین هستند.

محمدی با بیان اینکه بیمه سلامت با رویکرد سلامت محوری در جهت آسایش و آرامش بیمه شدگان گام بر می دارد گفت: اجرای طرح های ملی بیمه ای در راستای ارتقای شاخص های سلامت در استان انجام می شود که طرح استحقاق سنجی و نسخه نویسی الکترونیک مهمترین برنامه سازمان بیمه سلامت در سال جاری است و اجرای این طرح ها مستلزم همکاری همه جانبه است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه در برنامه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری، برای ارائه خدمات در بیمارستان ها نیاز به دفترچه بیمه نیست و با ثبت کد ملی بیمار در سامانه، روند اقدامات درمانی نیز انجام می شود، افزود: حذف دفترچه، کاهش هزینه ها و تسریع در انجام کار و دریافت خدمات، رعایت اصول علمی و بیمه ای توسط سامانه و داشتن پرونده الکترونیک و سابقه بیمار از مزایای این برنامه است.

محمدی گفت: حذف دفترچه های کاغذی از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد تا به نتایج صد درصدی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه بدهی طرف های قرارداد بیمه سلامت تا پایان سال ۹۸ تسویه شده است گفت: بدهی فروردین و اردیبهشت سال جاری طرف های قرارداد نیز تسویه و پرداخت شده است.

محمدی با اشاره به حذف کاغذ و دفترچه به عنوان یکی از فواید نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک خاطرنشان کرد: با این اقدام بیمه شده دیگر دغدغه ای با عنوان حفظ و نگهداری، تمدید یا تعویض دفترچه بیمه ندارد.

رشتستان

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا