کاهش ۷۵ درصدی غرق شدگان دریا در گیلان
کاهش ۷۵ درصدی غرق شدگان دریا در گیلان
مدیرعامل هلال احمر گیلان، با بیان اینکه تعداد غریق در ۳۱۳ کیلومتری نوار ساحلی گیلان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد کاهش داشته است، گفت: طرح کاهش غریق در ۱۰ شهرستان ساحلی با به کارگیری ۱۱۲۷ نیروی انسانی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا – هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان،در  این گفت وگو ، با اشاره به اجرای پویش ملی «غرق نشویم» به عنوان بزرگ‌ترین عملیات امداد و نجات کشور، اظهار کرد: این طرح باعث ایجاد شرایط امن برای گردشگران ساحلی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: در راستای اجرای طرح کاهش غریق که از اول خردادماه لغایت ۳۱ شهریورماه برگزار شد، ناجیان غریق و نیروهای امدادی موفق شدند ۴۷۰ نفر را از خطر مرگ نجات دهند.

وی با بیان اینکه طرح کاهش غریق در ۲۷ طرح سالم‌سازی شده و ۳۰۲ نقطه خطرآفرین ساحلی اجرا شد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق حادثه خیز به وقوع پیوسته بود که شناسایی شد و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در کنار ناجیان غریق از اول خردادماه در این مناطق مستقر گردیدند.

سلیمی با اعلام اینکه امسال با تلاش‌های ایثارگرانه نیروهای امدادی و ناجیان غریق تلاش شد مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار باشیم، گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد غریق در ۳۱۳ کیلومتری نوار ساحلی گیلان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح کاهش غریق در ۱۰ شهرستان ساحلی با به کارگیری ۱۱۲۷ نیروی انسانی، عنوان کرد: نوار ساحلی به پنج منطقه عملیاتی و یک منطقه ویژه جهت ارائه خدمات مطلوب تقسیم شد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: ۲۰ قایق تخصصی نجات، ۱۰ فروند جت اسکی، ۳۵ دستگاه خودروی نجات و آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتور سیکلت و موتور چهارچرخ، ۴۰۱ ست کامل تجهیزات انفرادی و زیستی، ۲۵۰ سری بویه و حلقه نجات، ۴۰۰ سری کیف احیا و ۲۰ فروند قایق آماده پشتیبانی هلال احمر گیلان برای اجرای طرح به‌کارگیری شد.

وی اضافه کرد: تابستان امسال توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان گیلان بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز بود و با همت تیم‌های امدادی مستقر در ساحل بیشترین نجات در رشت، بندرانزلی و آستارا اتفاق افتاد.

سلیمی ادامه داد: بیشترین نجات یافته با ۸۸ نفر در ساحل شهرستان رشت بود و شهرستان بندرانزلی با ۶۹ نفر نجات یافته و شهرستان آستارا با ۶۵ نجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار داشت.

مدیرعامل هلال احمر گیلان همچنین به ارائه خدمات در طرح های سالم سازی شده و مناطق پرخطر توسط ۴۴۹ تیم/روز اشاره کرد و یادآور شد: در ۱۲۴ روز خدمات شایان نیروهای امدادی و جوانان در نوار ساحلی، مجموع خدمات امدادی به ۳۴۹۱ نفر بود و مجموع بهره وران از خدمات آموزشی ۱۰۳ هزار و ۴۸۷ نفر و مجموع آمار تبلیغات و آگاهی بخشی ۱۵۰ هزار و ۸۷۰ نفر است.

  • منبع خبر : ایسنا