ورود محموله جدید واکسن خارجی کرونا به زودی
ورود محموله جدید واکسن خارجی کرونا به زودی
شبانه روز برای تأمین نیاز کشور در تلاش هستیم و باید بدانیم که فروش های واکسن کرونا در کشور محدود است و متقاضیان آن زیاد هستند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر از واردات محموله جدید واکسن خارجی کرونا به کشور خبر داد.

همزمان با شیوع همه گیری کرونا درجهان و ورود به پیک های مختلف ابتلا، نیاز به واکسیناسیون در همه جای جهان احساس می شود.

ایران نیز از این قاعده جدا نیست و با توجه به اینکه تولیدات واکسن های داخلی به زمان نیاز داشت لازم بود بعد از ساخت واکسن های خارجی در دنیا از شرکت های تولید کننده تقاضا شود تا محموله هایی از واکسن های خارجی همچون اسپوتنیک وی، سینوفارم، آستارزینکا و..  خریداری و به ایران ارسال شود.

واردات واکسن های خارجی ادامه دارد

محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ظرفیت نیاز کشور به واکسن نسبت به تولیدات داخلی بسیار بالاست.

او با بیان اینکه زمان زیادی نیاز داریم تا کشور از واکسن های داخلی بی نیاز شود گفت:  تاکنون ۲ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: واکسن کرونا در دنیا نیز محدود است و باید برای واردات واکسن مراحل تقاضا و موافقت شرکت های صادر کننده، طی شود.

قوسیان مقدم افزود: شبانه روز برای تأمین نیاز کشور در تلاش هستیم و باید بدانیم که  فروش های واکسن کرونا در کشور محدود است و متقاضیان آن زیاد هستند.

او با بیان اینکه تا زمانی که واکسن های ایرانی نیاز داخل را تأمین نکند واردات واکسن های خارجی ادامه دارد، افزود: به زودی محموله بعدی واکسن خارجی کرونا وارد کشور می شود و تا زمانی که به فرودگاه امام خمینی (ره) نیاید تعداد و نام واکسن اعلام نخواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری برنا