تاکید آیت‌الله رئیسی بر توزیع سریع کالاهای اساسی در بازار
تاکید آیت‌الله رئیسی بر توزیع سریع کالاهای اساسی در بازار
تسریع در به ثبات رسیدن بازار و وفور کالاهای اساسی نخستین دغدغه‌ دولت جدید است.

محمدرضا احمدی در گفت‌وگویی، درباره اقدامات نظارتی مجلس در کنترل گرانی‌ها اظهار داشت: در جلسه‌ای که هفته‌های گذشته با آیت‌الله رئیسی داشتیم نخستین دغدغه‌ وی تسریع در به ثبات رساندن بازار بود. رئیس‌جمهور در این نشست اظهار داشت که باید کالاهای اساسی سریعاً به وفور در بازار توزیع شود تا هیچ نگرانی بابت کمبود آن وجود نداشته باشد و شاهد افزایش روزافزون قیمت‌ها نباشیم.

احمدی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور که قولش را به ما داد این بود که نخستین اولویت دولت کنترل بازار و فراوانی نیازمندی‌های مردم در سطح جامعه خواهد بود لذا مجلس نیز در این راستا دولت را یاری می‌کند.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ریل‌گذاری مجلس برای از بین‌بردن سیستم دلالی از نظام اقتصادی کشور بیان کرد: در این زمینه قوانین لازم وجود دارد اما در حوزه اجرای قوانین تاکنون با مشکل مواجه بودیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس افزود: طبق قانون باید از ورود محصولات خارجی در حین برداشت محصولات داخلی، جلوگیری به‌عمل آید اما وقتی در فصل برداشت برنج شاهد واردات آن هستیم این امر حاکی از تسلط سیستم دلالی بر بازار برنج است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از سودجویان که آن‌ها را با عنوان «سلطان برنج» می‌شناسند، به‌دنبال واردات برنج در فصل برداشت برای رسیدن به سود کلان هستند، گفت: متأسفانه در اجرای قوانین مبارزه با دلالی تاکنون کوتاهی می‌شد و امیدواریم در دولت سیزدهم و کابینه‌ آن این امر مدنظر قرار گیرد.

احمدی درباره پیگیری‌‌ نمایندگان گیلان در جهت انجام اقدامی قاطعانه برای مبارزه با کرونا گفت: هر روز شمار بسیاری از مبتلایان به کرونا در گیلان بستری می‌شوند از این رو بنده بارها تذکراتی مبنی بر ممانعت مسئولان از ورود مسافران به گیلان اعلام کردم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: متأسفانه دولت دوازدهم برای مقابله جدی با کرونا اراده‌ای نداشت لذا مسئولان کشوری اعم از رئیس جمهور و وزیر بهداشت و مسئولان استانی، استاندار گیلان باید با قاطعیت برای جلوگیری از ورود مسافران به گیلان اقدام کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه مجلس با توجه به شرح وظایفش می‌تواند در این زمینه به رئیس جمهور، وزیر مربوطه و مسئولان استانی تذکر دهد تصریح کرد: مجمع نمایندگان گیلان بارها در این راستا تذکر داده‌ اما متأسفانه اقدامی انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون شاهد جان باختن تعداد زیادی از هم‌استانیانمان هستیم و ظرفیت‌ بیمارستان‌های استان گیلان محدود است گفت: امیدواریم در دولت جدید تدبیری اندیشیده شود تا شاهد حجم وسیع مسافرت‌ها و تبعات آن در گیلان نباشیم.

  • منبع خبر : تسنیم