رقابت بیش از ۳۷ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری
رقابت بیش از ۳۷ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری
داوطلبان از داشتن وسایل شخصی همانند گوشی همراه خودداری کنند.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری گفت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با رعایت استانداردهای بهداشتی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا برگزار می شود.

دکتر ارسلان دمیرچی با بیان اینکه کنکور سراسری روزهای چهارشنبه،پنج شنبه،جمعه و شنبه ۹ تا ۱۲ تیر ماه برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان هیچگونه نگرانی در خصوص نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نداشته باشند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری به ثبت نام ۳۷۱۸۳ داوطلب برای شرکت در این آزمون در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد داوطلبان در آزمون امسال حدود ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است و از تعداد کل شرکت کنندگان ۳۷ درصد پسران و ۶۳ دختران تشکیل می دهند.

دمیرچی افزود: داوطلبان از داشتن وسایل شخصی همانند گوشی همراه خودداری کنند.

وی گفت: آزمون در شهرستانهای آستارا، آستانه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، طوالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار می‌شود و همه داوطلبان با ماسک وارد حوزه‌ها شوند و درصورت نداشتن ماسک از ورود به حوزه‌های آزمون جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر شرایط ویژه بیماری کرونا تعداد حوزه های آزمون افزایش یافته است، گفت: در سال های گذشته حوزه های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود که امسال به خاطر بیشتر شدن فاصله داوطلبان از ظرفیت دانشگاه های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی موسسات آموزشی استفاده شده تا تعداد حوزه‌ها افزایش یابد.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون های سراسری افزود: محیط حوزه‌های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی مانده به آغاز آزمون ضدعفونی می‌شود.