۸۳۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند
۸۳۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند
میزان رشد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی لاهیجان در سالجاری با 6 درصد رشد معادل دو برابر میزان رشد بیمه شدگان اصلی افزایش داشته است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، حسام الدین شریفی از تحت پوشش بودن بیش از ۳۱۳۰۰ بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۰۶۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی آنها در سطح شهرستان لاهیجان خبر داد .

وی با بیان اینکه نیمی از بیمه شدگان اصلی یعنی جمعیتی در حدود ۱۵۸۰۰ نفر را بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاهها و واحدهای تولیدی ، صنعتی و صنفی مشمول قانون کار تشکیل میدهند اذعان داشت بالغ بر ۱۰ هزار بیمه شده حرف و مشاغل آزاد و اختیاری از دیگر گروههای بزرگ تحت پوشش میباشند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به رشد ۳ درصدی بیمه شدگان اصلی لغایت ۹ ماهه آذرسالجاری ، افزود : در همین مدت تعداد مستمری بگیران نیز با ۶ درصد رشد همراه بوده است .

حسام الدین شریفی در بخش دیگری از این گزارش کارگران ساختمانی با ۲۰۵۷ نفر ، رانندگان با ۱۳۸۵ نفر و بافندگان را با ۹۰۰ نفر از دیگر گروههای تحت پوشش برشمرده و خاطر نشان ساخت قریب به ۵۵۰ نفر نیز از این شعبه مقرری بیمه بیکاری دریافت مینمایند .

وی میزان تعهدات بلندمدت به گروههای مستمری بگیر را ماهانه ۵۹ میلیارد تومان اعلام و افزود : لغایت آذرماه سالجاری صرفاً بابت ارائه مقرری بیمه بیکاری در سطح شهرستان بیش از ۲۵ میلیارد تومان پرداخت گردیده است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان