نظارت و ثبت دقیق بازرسی‌ها از مراکز و حمایتی در درمان سوءمصرف مواد مخدر تشدید شود
نظارت و ثبت دقیق بازرسی‌ها از مراکز و حمایتی در درمان سوءمصرف مواد مخدر تشدید شود
رئیس کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر نظارت قانونی و بدون اغماض با مراکز درمانی و حمایتی درمان سوءمصرف مواد مخدر و همچنین تشدید نظارت و ثبت دقیق بازرسی‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ هشتمین نشست کمیته درمان، حمایت اجتماعی و نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان گیلان عصر امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رؤسا، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ شرق گیلان در شهرستان سیاهکل، ابلاغ و تبیین جامع نوروزی برخورد با خرده‌فروشان، ساماندهی معتادان متجاهر و اقدامات پیشگیرانه و همچنین چگونگی تمدید مجوز مراکز سراپایی درمان اختلال سوءمصرف مواد تحت پوشش سازمان بهزیستی موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در این نشست با تأکید بر نظارت قانونی و بدون اغماض با مراکز درمانی و حمایتی درمان سوءمصرف مواد مخدر، اظهار کرد: تشدید نظارت و ثبت دقیق بازرسی‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید به یک موضوع اساسی و اصلی تبدیل شود.
وی تأکید کرد هدف از بازرسی‌ها و نظارت‌ها در مراکز درمانی و حمایتی معتادین با هدف بهبود شرایط و فارغ از مچ‌گیری‌ها باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نظارت‌ها بر مراکز ماده ۱۶ باید تشدید و نتیجه آن گزارش تا با پیگیری آن‌ها در مجامع بالادستی، نواقص موجود رفع شود.

گفتنی است؛ در این نشست گزارش عملکرد کمیته نظارت گروه ماده ۲۶ توسط بهزیستی، گزارش عملکرد کمیته ماده ۳۱ توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین کم و کیف خدمات ارائه‌شده توسط مراکز ۱۵ و ۱۶ توسط ادارات کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه شد.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان