جلسه کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه ای سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد
جلسه کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه ای سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد
در راستای پیگیری مصوبات شورای ساماندهی سالمندان استان گیلان جلسه کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه ای سالمندان دانشگاه با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) : دکتر اسماعیل نور صالحی – سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان از سالمندترین استان های کشورمحسوب می شود ، اظهار داشت : سالمندی با از کار افتادگی مترادف نیست بلکه باید با برنامه ریزی درست و اقدامات لازم، سالمندی پویا و بانشاطی را برای جامعه سالمندی استان مهیا کنیم.
دکتر نورصالحی ادامه داد : علاوه بر مراقبت های مورد نیاز در دوران سالمندی باید بتوانیم این دوران را با امید به زندگی و ایجاد نشاط برای این گروه سنی دلپذیر کنیم.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به ایجاد کلینیک های ویژه سالمندان در سطح استان گیلان ، تصریح کرد : یکی از برنامه هایی که می تواند در این مسیر انجام گیرد ایجاد کلینیک های تخصصی سالمندان برای ارایه خدمات درمانی و موردنیاز این گروه سنی است تا با ارجاع سالمندان به این کلینیک ها و ایجاد فعالیت های متمرکز، گامی مثبت در این مسیر برداشته شود.

در ادامه این نشست، عملیاتی شدن سند ملی سالمندی در استان، پروژه نظام مراقبت از راه دور سالمند (اپلیکیشن سالمند) در کل استان و پروژه جامع پاسخگو به نیازهای سلامت سالمند در استان، ساماندهی سالمندان پرخطر شناسایی شده از نظر مراقبتی، حمایتی ، معیشتی و گزارش پروژه کارت منزلت زنان سالمند سرپرست خانوار در شهرستان رشت و راه اندازی کلینیک جامع سالمندی در استان، از سوی نمایندگان دستگاه های مرتبط حاضر در جلسه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان