علیپور: کمترین انتظار ما پرداخت به‌موقع حقوق کارگران است/ رمضانپور: در بودجه باید از درآمد به هزینه رسید نه بالعکس
علیپور: کمترین انتظار ما پرداخت به‌موقع حقوق کارگران است/ رمضانپور: در بودجه باید از درآمد به هزینه رسید نه بالعکس
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت با قدردانی از اقدامات اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورا در خصوص پیگیری موضوع شرکت سهامی شهرداری رشت، گفت: نمی‌دانم چرا این موضوع با جدیت در شهرداری رشت دنبال نمی‌شود؟
 در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر، محمدحسن علیپور عضو هیئت‌رئیسه شورا گفت: مدیران شهرداری از تحقق بودجه خود خبر می‌دهند و در چنین شرایطی کمترین انتظار ما این است که حقوق کارگران شهرداری رشت به‌موقع پرداخت شود.
وی ادامه داد: از شهردار رشت انتظار داریم تا با شورا تعامل و همکاری بیشتری داشته باشد. بهترین مشاورین شهردار قطعاً اعضای شورا هستند.
علیپور با اشاره به وضعیت ساختمان اداری شهرداری رشت، تأکید کرد: هزینه‌های بسیاری برای ساختمان شهرداری رشت انجام‌شده است اما هنوز شاهد بروز مشکلات مختلف در این ساختمان هستیم. انتظار بنده از شهردار رشت این است که مشکلات این ساختمان کالبدشکافی و بررسی‌های لازم بر روی آن جهت رفع مشکلات موجود انجام شود.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت با قدردانی از اقدامات اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورا در خصوص پیگیری موضوع شرکت سهامی شهرداری رشت، گفت: نمی‌دانم چرا این موضوع با جدیت در شهرداری رشت دنبال نمی‌شود؟
وی با اشاره به وضعیت آسفالت معابر شهر رشت، گفت: باید وضعیت آسفالت معابر در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر رشت بهبود یابد. در بحث منهول‌های مناطق حاشیه‌ای شهر ماه‌هاست برخی از این درب‌های چاه‌های فاضلاب به سرقت رفته است و می‌بایست هرچه سریع‌تر پیگیری شود. در بحث پسماند گاری‌های جمع‌آوری زباله بدترین شکل ممکن را دارد و می‌بایست در این خصوص نوسازی انجام شود.
در ادامه جلسه احمد رمضانپور ریاست شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: حرف‌های ناگفته می‌بایست مطرح شود، اینجا بحث غرض‌ورزی وجود ندارد. اینجا بحث نگاه دلسوزانه مطرح است، شهردار رشت باید بداند که آقای حاجی پور با آن میزان تجربه اگر صحبتی انجام می‌دهد برای اصلاح امور است، بخصوص آنجایی که باید با مدیران بالادستی تعامل داشت ما از نظر سازمانی زیر نظر وزارت کشور هستیم و می‌بایست همکاری و همراهی لازم را با این وزارت خانه داشته باشیم. از نظر کاری این همکاری و همراهی وجود دارد، اما گاهی اوقات نگاه‌ها و مسائل شخصی وجود دارد، اما اگر تعامل باشد کارها بهتر پیش خواهد رفت.
ریاست شورا با بیان اینکه عزل و نصب از اختیارات شهردار رشت است، گفت: بنده تغییر مدیری که دارای تخصص بالاتری است را نمی‌پذیرم. شورا حق دخالت در عزل و نصب را ندارد اما باید شهردار از شورا مشورت پذیری داشته باشد تا افراد دارای تخصص معرفی شوند.
وی همچنین اظهار داشت: بنده در تلاش برای ایجاد تعامل هستم. جلسات خوبی هم تاکنون برگزار شده است، متأسفانه برخی از دوستان در این جلسات حضور نداشته‌اند، اعتقاد بنده بر این است که کارها با ایجاد تعامل انجام خواهد شد.
رمضانپور با بیان اینکه در این شورا کارهای زیرساختی بسیار خوبی انجام شده است، گفت: انتظار بنده از ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا بسیار بیشتر است، ایشان می‌بایست وقت بیشتری بگذارند، زیرا ما می‌خواهیم الگویی برای شورای بعدی باقی بگذاریم. ما از درآمد به هزینه برسیم، نه از هزینه به درآمد. ما نباید ساختار را تغییر دهیم، بنده به‌هیچ‌عنوان موافق نیستم که هزینه رفت‌وروب از هزینه عمرانی پرداخت شود. بنده هیچ اعتقادی به ساختار بودجه‌ای فعلی ندارم، بودجه باید از درآمد به هزینه باشد.