برگزاری مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پارک سالار مشکات
برگزاری مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پارک سالار مشکات
مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پارک سالار مشکات امروز با حضور شهردار رشت و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پارک سالار مشکات چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ با حضور هادی رمضانی، سید حسین رضویان، مجید عزیزی، نادر حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر ، سید امیرحسین علوی شهردار رشت، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.
هادی رمضانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم گسترش فضاهای طبیعی و پارک در نقاط مختلف شهر را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: نگهداری از پارکها و صیانت از داشته‌های فضای طبیعی و سبز بدون کمک و همراهی مردم و شهروندان ممکن نخواهد بود.
رمضانی با بیان اینکه مجموعه شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود برای نگهداری و افزایش امکانات پارکها اقدام می‌کند یادآور شد: شهرداری از محل منابع مردمی اقدام به افزایش امکانات پارکها میکند بنابراین منفعت صیانت از داشته های آن در نهایت به خود شهروندان برمی‌گردد.
مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از شهردار رشت برای تکمیل فاز دوم پارک سالار مشکات تصریح کرد: افزایش فضای سبز و پارکها در سطح شهر به کاهش آسیبهای اجتماعی و از سوی دیگر به افزایش نشاط اجتماعی کمک شایان توجهی می‌کند.
رئیس شورای شهرستان رشت تلاش برای افزایش رضایتمندی شهروندان را از سوی مجموعه مدیریت شهری خواستار شد و اضافه کرد: اگر بر تعداد فضاهای فرهنگی و اجتماعی افزوده شود زمینه بروز نارضایتی‌ها هم کاهش می‌یابد و اگر ما در مجموعه شهرداری چنین مهمی را عملیاتی کنیم در واقع به نقش اصلی و‌ذاتی خود عمل کرده‌ایم.
سید امیرحسین علوی شهردار رشت هم در این مراسم ابراز داشت: فاز دوم پارک گیلانه، باغ ژاپنی، پارک محله‌ای نخودچر و فاز دوم باغ سالار مشکات چهار پروژه‌ مهم شهرداری رشت در حوزه فضای سبز است که امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.
شهردار رشت ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران پروژه فاز دوم پارک سالار مشکات اذعان کرد: سختی های کار این روزها در مجموعه شهرداری بسیار زیاد است و ما برای اجرای پروژه‌ها و به بهره‌برداری رساندن آنها زمان و فرآیندهای بسیار طولانی را طی می‌کنیم.
علوی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و موانع موجود، همه ما در هر مسئولیتی که هستیم باید تلاش، خلاقیت و نوآوری را در اولویت قرار دهیم و برای آینده شهر رشت اقدامی ماندگار از خود بر جای بگذاریم.
شهردار رشت با بیان اینکه مفهوم و‌مولفه مدیریت جهادی در حوزه اقدام و عمل و رفتار، ویژگی‌ها و شئونات خاص خود را دارد ابراز داشت: کار کردن در این شرایط سخت است و کسی که وارد این وادی می‌شود باید خود را برای سختی های ناشی از آن در حوزه مسئولیت‌های کاری آماده نماید.
وی اظهار داشت:‌ مجموعه مدیریت شهری، شهرداری و کارکنانش باید یک عزم ویژه جهادی را برای کار و خدمت در خود ایجاد نمایند زیرا با این روحیه میتوانیم برای خدمت صادقانه به شهروندان از سد مشکلات و موانع پیش‌رو عبور کنیم.
شهردار رشت حفظ ظرفیتهای این شهر نظیر پارک سالار مشکات را خواستار شد گفت: از بودجه عمرانی ۱۴۰۱ شهرداری رشت پروژه‌ای باقی نمانده که قرارداد آن منعقد و مناقصه آن برگزار نشده باشد و تقریبا در حال جمع‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری در حوزه مالی هستیم.
علوی گام بعدی شهرداری را در حوزه پروژه‌های عمرانی، تامین مالی آنها و پیشبرد سریع طرح‌ها ذکر کرد و افزود: تالاب عینک و دو رودخانه گوهررود و زرجوب دو دغدغه اصلی ما در شهرداری است.
وی از برگزاری مناقصه تالاب عینک و شروع فرآیند اجرای لایروبی آن خبر داد و عنوان کرد: شهرداری رشت برای اجرای هر پروژه‌‌ای در این شهر به موانعی برخورد می‌کند در حالیکه عملیاتی شدن هر کار و طرحی در سطح شهر از عمرانی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی بدون حضور و مشارکت شهرداری محقق نمی‌شود.
شهردار رشت در پایان اظهار داشت: تمام تلاش و کوشش ما این است که در مجموعه شهرداری شاهد تبعیض ، بی عدالتی و فساد اداری نباشیم و برای خدمت به مردم گام‌هایی استوارتر برداریم.
سجاد محجوب مدیر منطقه چهار شهری نیز در مراسم افتتاح فاز دوم پروژه پارک سالار مشکات پیشینه این باغ را برشمرد و اظهار داشت: مرحوم حسینعلی سالار مشکات فرزند مرحوم حاج میرزا علی اکبر مشکات السلطنه بودند و پدر بزرگ ایشان بنام عیسی خان از طرف ناصرالدین شاه لقب مشکات السلطنه پیدا کرده و حاکم وقت گیلان محسوب می‌شدند.
محجوب اضافه کرد: مرحوم سالار مشکات توسط احمد شاه به این لقب نامیده شده و در دهه ۴۰ رئیس انجمن شهر رشت بود و علاقه خاصی به رفاه و آسایش مردم منطقه داشتند، در واقع پارک حاضر از طرف فرزند ایشان شاهرخ سالار مشکات برای استفاده عموم در اختیار شهرداری رشت قرار گرفته و هبه شده است.
مدیر منطقه چهار شهری ابراز داشت: پارک سالار مشکات در دو فاز توسط شهرداری رشت تملک و احداث گردید، فاز اول آن در سال ۱۳۹۰ به مساحت تقریبی هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع تحویل شهرداری شد و پس از انجام عملیات تملیکی در سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز و در اواسط سال ۱۳۹۵ با هزینه تقریبی ۸۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.
محجوب ادامه داد: فاز دوم پارک سالار مشکات به مساحت ۱/۷ هکتار در اواخر سال ۱۳۹۹ تحویل شهرداری شد و با تلاش شبانه روزی شهرداری رشت از اوایل ۱۴۰۰ عملیات عمرانی آن با ایجاد شبکه معابر ، سیستم روشنایی ، سر درب ورودی، تقویت پوشش گیاهی، ایجاد مبلمان شهری و همچنین احداث پل چوبی در وسط پارک هم اکنون آماده بهره‌برداری شده است.
مدیر منطقه چهار در مورد هزینه‌های عمرانی پروژه هم اضافه کرد: اعتبار اجرای فاز دوم پارک سالار با احتساب زحمات و بذل امکانات شهرداری رشت بالغ بر شش میلیارد تومان برآورد شده است.
محجوب یادآور شد: ماهیت پارک سالار مشکات به صورت پوشش جنگلی بوده بنابراین تمام تلاش شهرداری رشت این بوده تا گونه های جنگلی و احیا آنها در اولویت قرار گیرد.
 
  • منبع خبر : شهرداری رشت